Vart tog vintern vägen?

Idag var det alltså +7 grader utomhus och stora partier torr astfalt ute. Vad har hänt med våra härliga vintrar?? Det värsta är att man vet att snön kommer tillbaka så småningom, kan vädergudarna bara bestämma sig? Snö eller vinter?

Nu har kursen om ledarskap avslutats och en ny om handläggningsstrategier har inletts. Det låter mycket tråkigare än det är, riktigt intressant. Denna kurs verkar väldigt intensiv så nu är det bara att ta på sig hårdhandskarna och köra stenhårt fram till sommaren! Det kommer bara smälla till så är det sommar och jag har så mycket att se framemot; magnus uggla i maj, alicante i juni och toscana i augusti, och sen såklart allt som hör sommaren till. Åååh vad jag längtar!! :-)

Här kommer en bild på min tacos förra helgen med egengjort tacobröd utan kolhydrater. Mumsigt!


En nyttig tankeställare

En himla bra grej som jag tycker alla borde ta del av är UNICEFs project som går ut på att man lägger ifrån sig telefonen och för var 10e minut som man låter den vara så skänker de en dags rent vatten till behövande. De menar att vårt mobilanvändande idag är mer än överdrivet och att vi tar mycket för givet, så detta tycker jag öppnar ögonen lite för att det finns viktigare saker än exempelvis mobilen. Jag ser mest det symboliska värdet i detta och tycker att alla borde ta sig en funderare över det :-)

http://tap.unicefusa.org/mobile


kan inte komma ihåg senast jag lät bli telefonen i 6h!! väldigt nyttigt och skönt.

Fluffig kärlek

Jag vill bara skriva några rader om den fluffiga lilla varelsen jag/vi delat bostad med nu i snart ett år. Det är typ overkligt att tänka på hur det var innan Regis kom hit. Onekligen världens finaste katt alltså. Älskar att han alltid sover med mig och jag kan till och med se charmen i hans nysningar i mitt ansikte på morgnarna! Men han är ju faktiskt inte bara min katt utan vår katt, och vi hoppas att han kommer stanna hos oss länge framöver. Vår lilla gullegris ♡

Just nu i sängen:



All you need is love



MUS

Igår var jag på Make Up Store och blev sminkad och fick nytta av mitt presentkort som jag fick i julklapp. Det blev en väldigt enkel sminkning men det roliga är ju att man får välja produkter för 500kr! Jag la till 160kr och för det fick jag ett läppstift (yes jag ska börja ha det på fest nu!), ögonskugga svart/brun/ljusbrun, en rougeborste och en ansiktspeeling (nu ska mitt torra ansikte få sig en omgång!). Jag fick även ett nagellack gratis. Riktigt nöjd :-)


Världen är full av idioter

Nu har jag tänkt vara lite bitter över två saker som stört mig senaste tiden.

1. Blondinbellas uttal om feminism för några dagar sedan, det har ni alla säkert läst så jag går inte in på vad hon har sagt. Jag tycker det är vidrigt hur en sådan framgångsrik och till synes intelligent människa inte vet vad ordet feminism betyder och kommer med ett fruktansvärt idiotiskt uttalande i frågan. Det är skrämmande och jag kan tillägga att jag aldrig kommer titta in på hennes blogg igen.

Alla som säger "jag är inte feminist" är MOT jämställdhet mellan könen. Det handlar ju inte ens bara om kvinnors rättigheter, vilket många trångsynta verkar tro, utan det handlar om att leva i ett samhälle där INGEN diskrimineras. Det finns många så kallade "antifeminister" som menar att feminister hatar män och att kvinnor bara borde ta för sig mer i dagens samhälle. Ja, vad ska man säga... "Antifeminister" borde ta reda på vad ordet feminism innebär och de som efter det fortfarande inte släppt sina anti-tankar har jag ingenting mer att säga.

Nu skenade jag iväg lite här men jag blir bara så stört förbannad. Jag får eksem av människor som inte vet vad de pratar om och även av folk som gillar ett samhälle fullt av diskriminering. USCH.

2. Kan hela världen sluta lägga upp/gilla/kommentera videoklipp på facebook där folk halsar en öl? Det är för det första en sjukt dum grej att sprida över hela internet och det tar dessutom upp hela nyhetsflödet på min facebook. Allvarligt, har folk inget liv? Väx upp, säger jag till de som deltar, och en stor eloge till de som blivit nominerade men vägrat delta i skiten!

Ibland måste man få vara lite bitter och inte bara låtsas som att livet är fullt av rosa moln och fluffiga enhörningar. Tack för mig.

Valentine's day

Idag är det tänkt att man ska visa sin kära lite extra mycket uppskattning. Lite löjligt det där, vi visar ju uppskattning varje dag och gör då och då något lite extra för varandra. Ikväll ska vi iallafall gå ut och äta och igår köpte jag en bukett blommor åt min älskling. Jag älskar dig ♡



173 dagar kvar

Nu är boendet för vår resa till Toscana i augusti bokat! Vi kommer böja med att bo hos min kusin i Florens 2-7/8. Hon och hennes sambo bor i en 3a i centrala Florens och vi kommer även få låna deras mini cooper för att ta oss runt till diverse sevärdheter. Jag har redan kollat upp en hel del saker vi ska se i Florens, och det blir allt från fina parker till att klättra upp för 500 trappsteg för att få en härlig utsikt över staden. Vi kommer förmodligen även köra en bit utanför staden för att se Toscanas fantastiska landskap. Sen så har nog min kusin en hel del tips om vad man ska se, var man ska äta etc. Det kommer bli kanon!!

Sedan drar vi vidare till Pisa och stannar där 7-12/8. Där har vi bokat fem nätter på ett 5 stjärnigt och nybyggt lyxhotell. I Pisa kommer vi självklart besöka det lutande tornet, men större delen av tiden blir nog till att sola och bada i poolen och bara ta det så lugnt som möjligt.

Det känns riktigt kul att göra en resa där upptäcka nya platser blandas med att slappa vid en pool. Jag har länge drömt om att åka till Toscanas fina landskap så detta blir verkligen en drömresa! Någon gång ska jag även ta mig till Rom, men ska jag räkna upp alla platser jag vill besöka runt om i världen så kommer jag inte hinna publicera detta inlägg innan jag går i graven. Så vi lämnar det vid Toscana för tillfället :-)


Abitalia Tower Plaza, Pisa.

Lashes

Så här blev resultatet av gårdagens ögonfransförlängning. Grymt nöjd!! Nu lär jag gå tillbaka en gång i månaden och fylla på hehe, men det känns värt pengarna. Otroligt smidigt att slippa mascara och typ slippa sminka sig då man är utomlands och på sommaren :-D

Köpte två nya tröjor igår också (dags att hålla i slantarna nu Lina!!!), bland annat den stickade rosa tröjan på bilden (y)


Icke välförtjänt helg

Tummen är till synes hel även om den gör förbannat ont och jag blivit tvungen att tacka nej till massa jobb (och välbehövda pengar). När det gäller skola har jag verkligen inte gjort många knop i veckan förutom att spela in en intervju på 20min och lyssna igenom den, hehe produktivt. Jag har dessutom två kompletteringar att göra pga resan till Hemavan men det får framtida Lina ta i tu med! Därmed inte någon direkt välförtjänt helg för min del men jag är glad ändå ;-)

Har haft min älskling hos mig sen igår och han stannar till på måndag morgon, underbart. Imorgon är vi hundvakter hela dagen och på kvällen blir det en sväng förbi en inflyttningsfest. Just ja, jag gjorde ögonfransförlängning idag och jäjlar vad nöjd jag är! Visar bild imorgon för nu ska jag sova.

Tack för att du finns, hjärtat ♡





Alltid är det något som är fel

Jahapp då verkar det inte bättre än att tummen är bruten. Kul. Det känns som att det inte går en dag utan att något är fel. Är det inte katten som har skyhög feber så är det jag som brutit tummen... Aja vi får se vad röntgen visar imorgon. Jag hoppas på någon spricka bara men det ser inte lovande ut.



En sak som dock är sjukt jävla askalas är att jag fick G PÅ OMTENTAN!!! Jag har nog aldrig känt sån lättnad och glädje på den nivån förut. Jag har legat efter med två tentor från förra våren av rimliga anledningar, och nu kan jag äntligen släppa det. Nu är jag i fas med skolan igen tjohoo!!! :-D

Hemavan

Har haft några riktigt härliga dagar i Hemavan! Onsdag till söndag har bestått av en himla massa buss och bilfärd, åkning i fina backar, bastu och lite alkohol på det. Bortsett från att jag skadade nacken i fredags vilket begränsade min åkning och krogutgång lite så kunde det nog inte blivit bättre. Bästa dagen var i lördags då vi fick strålande sol och åkte hela dagen, underbart!!! Härlig åkning med härliga människor, det ska absolut göras om! :-)

Nu befinner jag mig i Umeå hos min älskade som jag saknat otroligt mycket då vi inte setts på en hel vecka. All kärlek till dig ♡




RSS 2.0