30 nov 2012

Nu har julen kommit fram även i min vindsvåning :-)


En vacker dag ska du bli min

Pro-Ject Debut III Esprit

Smile


Winter wonderland

Wiiehoo äntligen snö och det verkar som att den kommer stanna ett tag framöver! Så fort marken blir täckt av snö blir det hundra gånger ljusare ute. Inge mer mörker och elände. Underbart.


Välkommen advent

Nu är jag redo. Jag längtar till på söndag då jag får tända första ljuset. Årets mysigaste tid är på ingång :-)


Fuji

Beställde totalt 58 gratis bilder från Fuji i onsdags! Mest bilder från Thailand, men även lite från Cypern, studenten och på mina två sötnosar. Mer bilder ska beställas men jag börjar så här :-)


Nov. 21, 2012

Kom in i köket till middagen och då stod det två nya ljuslyktor på bordet. Puss!


Evig kärlek till dig

Ikväll besökte jag min farmor och farfar i minneslunden. Det är på dagen sju år sedan min farmor försvann. Världens bästa farmor och vän <3


Anknytningsteori

Sitter i biblioteket och pluggar för första gången idag. Väldigt harmoniskt. Boken jag läser handlar om barns olika anknytningar och relationer till närstående personer. En väldigt bra och intressant bok som alla borde läsa. Åtminstone innan man själv blir förälder. Mycket lärorik läsning!


Tjenare

Det är i princip omöjligt att blogga från min iphone när min datamängd tar slut efter två dagar. Därav bloggtorkan.

Vad sker då? Förutom att jag har upp till öronen med skolarbete just nu så är livet förbannat bra. Oförskämt bra. Imorgon blir förhoppningsvis lägenheten helt färdig när far min kommer och borrar upp diverse prylar på väggarna. Så om ni har tur kommer det en bildbomb imorgon (om internet vill samarbeta...)!

Ikväll blev det slakt på TVn i form av hockey. Nu tänder jag ljus, kryper ned i soffan med min kära och ser en film. Myslördag.


Jag har världens bästa pappa


Gott

Igår blev det en sväng på stan och sedan fika med Julia. Till middag gjorde jag och min kära kyckling och sojasås i ugn med potatisklyftor. Det blev en god lördag minst sagt hehe.


Frost

Lämnade staden igår för några dagar ute i Frostkåge hos min karl. Kom nyss in efter en halvtimmas utforskande av gården tillsammans med den nyfikna kissen. Säga vad man vill om vinter och kyla, men vackert är det iallafall!


Oops

Glömde bilden i förra inlägget heheh. Det kliar i fingrarna av att inte få klä granen för än om 1,5 månad!


3 oct 2012

Tentan gick åt skogen igår, men jag skyller faktiskt på extremt luddiga frågor... Smått irriterande. Men men nu är det helg och det tackar vi för! Började min helg med att inhandla julgransprydnader, papper, snöre osv. Ja, jag taggar julen i förtid okej? Komsi komsi julen!! :-D


Lilies

Jaha, idag är det dags för ännu en tenta. Har en känsla av att jag får omtenta denna gång. Men man vet aldrig!

Igår fick jag en jättefin blombukett som lyste upp mitt höstmörker. Puss.


RSS 2.0