Fortune tellers



Detta är ju faktiskt lite nostalgiskt! Jag har inte gjort sådana här på minst 10 år och ändå satt det kvar i bakhuvudet hur man gör. Men jag gör inte det här för att det är roligt (det är liiite drygt) utan jag har en plan och jag tror det kommer bli grymt!

Från stress till resor

Stress, så sjukt mycket stress. Skolan tar snart död på mig med all tidspress. Tenta om två veckor och sen är jag så jävla färdig med den här kursen!!

För övrigt har Regis gått runt med tratt senaste veckan, jag har köpt nya fina skålar och insett att jag verkligen måste hålla i mina pengar (!!!) och jag har än en gång fått uppleva ett medium berätta lite om min närmsta framtid.

En trevlig liten grej är att jag åker med min mamma, syster och pojkvän till Alicante i juni. Det är länge kvar men det kanske är lika bra, det ger mig tid att plocka fram och slipa på min spanska! Sen så lutar det åt att jag och Alexander reser till Italien under 2014, men det är inget bokat ännu. Efter 1.5 år på svensk mark börjar jag få lite res-abstinens. Det ska det bli ändring på kommande året :-)




De första flingorna

Så himla glad jag blev när jag gick ut genom dörren imorse! Eftersom sommaren blev så lång hade vi bara höst i cirka fyra veckor. Märkligt det här, men jag klagar inte. Jag har mycket hellre snö än brunt gräs och träd utan löv. Om bara temperaturen kan hålla sig kring noll är jag helnöjd. Gissa vem som längtar ihjäl sig till 1a december och allt den månaden innebär!! När är det ens okej att spela första jul-låten? Åååhh kom nu julen...


Kvällslöp

Jag blev så grymt sugen på att skaffa en chipspåse till fotbollen så det blev en löprunda istället, det kallar jag disciplin hehe! Det känns i lungorna att vintern är på ingång, en helt annan grej att löpa när temperaturen ligger kring 0. Men det är bara att vänja sig.

Nu ska jag se Sverige krossa Tyskland. 1-0 hittills woho!!


Snart hemma igen

Vaknade just upp på bussen som passerat Bureå, snart hemma igen. Jag har haft ett par riktigt bra dagar i Umeå. Hockey, fotboll, shopping, film, promenader, lekpark, nya människor, bio, gomat på O'learys och massa mys. Imorgon är det en ny vecka med nytt plugg. Yay!


Tack för att du finns och förgyller mina dagar ♡

10 okt 2013

Ojoj snart måste jag börja hålla i slantarna så att inte sparkontot börjar krympa! Idag blev det en tröja, en tröja/tunika, två strumpbyxor, tre trosor, tre par sockar och två par fingervantar. Mitt mål var att hitta en cardigan och självklart kommer jag hem med allt utom just en sådan, haha klassiker.

Vi skrev även kontrakt på lägenheten idag. Nu är det bara att vänta och längta till flytten i mars!!


8 okt 2013

Idag blev det lunch, plugg och fika på Bistro A med Therese. Det kanske blev lite mer prat om annat än plugg hehe men det hör ju till! Det hjälper alltid att diskutera igenom lite uppgifter, nu känner jag att jag förstår lite mer. Imorgon är det lektion
9-13 och sen tar jag bussen till Umeå. Jag längtar efter min älskling och på torsdag ska vi skriva hyreskontrakt! Lovely :-)

För övrigt avgudar jag just denna tid på året!! Nog för att sommaren är varm osv, men hösten är så fantastiskt vacker. Alla färger, löven på marken och det där speciella ljuset en solig dag. Så fint!


En vanlig söndag

Idag blir det massa slappande, lite förberedelser inför kommande veckas plugg och löpning för att rensa huvudet. Som vanligt går Regis runt här och är världens sötaste också. En helt vanlig söndag helt enkelt :)


Man kan aldrig få för många

Jag kan erkänna att jag är lite av ett kudd-freak. Jag vet inte hur många kuddar jag har köpt senaste året (1 år i läggan idag faktiskt!).. Alla är så fina när de ligger uppradade på hyllorna i butikerna så det händer rätt ofta att jag får med mig en kudde eller två hem och byter ut någon kudde i soffan. Senaste uppdateringen skedde igår då mamma var så snäll och köpte tre kuddar åt mig. En svart, en beige och en färgglad/mönstrad. Helnöjd!




Välkommen helg

Denna helg är så jäkla välbehövd. Är helt slut av all skola. Bullar blev det idag också. Grattis, bullen!


You light the spark in my bonfire heart


Jag har just vinkat av min bättre hälft på busstationen. Det är otroligt jobbigt men vi fixar det här. På onsdag ses vi igen och för varje dag som går är vi en dag närmare till att bli sambos igen ♥

Tiden springer iväg

Nyss var det helg och vi var upp på en trevlig tripp i Luleå, och imorgon är det helg igen. Jisses så fort veckorna går. Plugget känns jävligt tungt och stressigt så veckorna kunde gärna få gå lite långsammare så att jag hinner med.. Aja till middag idag blev det småplättar a la LCHF. Mumma!


RSS 2.0