Bio

Gårdagens biofilm var The Avengers och kvällens blir American Pie: Reunion. Kul men dyrt med bio, så efter denna helg måste jag hålla i slantarna! Imorgon är det valborgs och jag har fortfarande inga spikade planer. Att inte ha några planer dagen före känns sådär.. Aja det löser sig!


Fager bild från förra årets valborg. Fyyyy jag saknar inte tandställningen!! Kan ju även säga grattis på 20årsdagen till pöjken på bilden :)

Megafonen







Bilder från isabells blogg från i fredags. Riktigt rolig förfest som alltid! På folkparken var det grymt mycket folk och bra drag på Loreen, men sedan blev det lite segt och vi drog hemåt. Kul kväll iallafall :)

Äntligen är du min



Hihi jag unnade mig en parfym idag. Har velat ha den så länge. Förhoppningsvis är jag kry ikväll och får använda den... Imorse mådde jag inte som en rosenknopp direkt. I nuläget är jag tveksam till om det blir megafonenfest eller inte, men jag hoppas verkligen att jag kommer kunna fara! JAG ÄR SÅ TAGGAD

Försvinn någon gång?


Valborgsmässoafton på måndag och det ser ut så här vid Lanskyrkan, där halva stan brukar tillbringa kvällen. Under mina tjugo levnadsår kan jag inte påminna mig att vi haft så här mycket snö på denna högtid. Vad är grejen?? Deprimerande. Hoppas att solstrålarna i helgen tar död på allt det vita!

Den som lever får se


Till skillnad från gårdagens underbara väder (se bilden ovan) var det regn och skitväder idag.. Fy så tråkigt. För övrigt föll jag ihop imorse då jag skulle kliva upp ur sängen. Första styrketräningen på ett år avklarades igår. Armarna är spagetti och vaderna ihopdragna som russin. Får se om jag överlever kvällens pass.

Bra dag!

Stan och gofika på Wayne's med brudarna, sommarjobbet spikat och träningen är igång. Det blir en repris från förra sommaren, dvs Vitbergsbadets Restaurang, fast denna gång med ett fast schema och löneförhöjning. Det kommer blir superbra! Sen är det grymt att vara igång med träningen igen efter fyra månaders uppehåll. Tremånadskort på Aerobicsstudion blev det och kvällens pass var Zumba, kul men svårt! Tur att vi inte har några åskådare haha.. Detta träningskort ska utnyttjas till max, se upp beach 2018! Imorgon väntar en timma pump och sedan en timma aerostep, spännande ;)

Sjukt störande att inte kunna ladda upp en bild!!!

Jag skulle göra det tusen gånger om



Lately


Jag skulle inte tacka nej till att befinna mig där bilden ovan är tagen - kvällsdopp i falkträsket i juli. Istället sitter jag och blickar ut över en snö-slaskig parkering. Inget jobb har jag heller. Livet är hårt. Dock fick jag veta idag att jag är garanterad sommarjobb. Skönt. Nej, en vecka med snö och arbetslöshet räcker för mig. Nu vill jag antingen ha ett jobb eller se sommaren blomma fram. Fast jag har ju Cypern om 6 veckor. Livet kanske inte är så hårt trots allt.

De tre senaste dagarna har varit lite blandade. I fredags tog jag det piano med film och soffhäng. I lördags blev det tyvärr ingen hockey... (FYFAN så surt, men grattis till Brynäs! Nästa år är det vår tur!!!) Istället blev det förkrök hos ipe, ut på allstar, sedan vidare till max där folket skulle fyllekäka och några timmar senare skallade jag kudden. Riktigt bra kväll trots att jag blev en blånagel rikare plus lite andra små incidenter. Igår vaknade jag upp och mådde minst sagt som jag förtjänade hehe. En helt klart godkänd första helg efter min långa vistelse hemifrån iallafall :)

Klipp

Lite mycket egobilder senaste dagarna hehe. Tänkte bara visa hur håret blev då jag klippte mig igår. Ganska mycket kortare men det växer ut snabbt som tur är. Det känns riktigt fräscht med allt ris borta! Observera att hårfärgen på denna bild inte överensstämmer med den riktiga färgen. Det är mycket mindre gult än så! Jag har faktiskt bestämt mig för att fortsätta vara ljus över sommaren. Om två veckor ska jag fixa bort utväxten samt de sista gula pigmenten. Lina goes blondiie för första gången i livet. Kul med lite omväxling från det mörka :)


Mat

Igår blev jag bjuden på middag av fina mamma på The Bishops Arms. Min mat hade räckt åt två personer, men den var supergod (och onyttig hehe)! Jag blev nästan lika mätt som den gången på Koh Tao då vi käkade Australian Tenderloin Steak och massa vitlöksbröd ;)

Gult är fult

Så här stor skillnad är det på mitt hår före och efter resan (ignorera kattöronen på bild 1, vi hade maskerad på dagiset). Ljusrbrun fin färg före och kycklinggul äcklig färg efter. Jag ska nu börja vandra mot Cali för klippning och nästa vecka ryker kycklingen. SKÖNT


Tre - Två

Igår fick jag äntligen se en match på arenan och FYFAAAAAAN SÅ GÖTT MED VINST!!! Ojojoj så roligt det var att se och ojojoj vad jag är hes idag, men det var det värt! Vinst på torsdag och vi kammar hem guldet på lördag, det är vad jag tror! Den som lever får se, men jag kan inte komma ifrån att tänka på vilken jäkla FEST det skulle bli på lördag om det går vägen ;) Min tanke med denna bild igår var att visa min fina AIK-tröja, men den syntes ju verkligen inte mycket pga jacka och hår...


Just nu


Konst


Jag kunde inte hålla mig från att gadda mig i Thailand! En liten elefant på vänster ankel (320sek), samt en blomranka runt mina tidigare gjorda stjärntecken (2330sek). Jag har nu tre tatueringar och jag säger som Isabell; det finns mycket betydelse bakom dessa och undrar ni något är det bara att fråga.

Svea rike

Ja, då var man hemma i Skellefteå igen. Tack vare en sömntablett sov jag 12 timmar på hemresan, som därför gick sjukt snabbt! Väl på Arlanda var det dags för AIK-Brynäs igen och jag satt på O'Learys och skrek mig hes. När tredje perioden började gick mitt flyg och i 50 minuter satt jag och tänkte på matchen. Planet landar och kaptenen säger "Välkomna till Skellefteå..........och AIK vann med 4-3!". Hela planet jublar!! Helt sjukt. Ikväll ska jag äntligen få se en match på arenan igen! Hur som helst blev jag hämtad av familjen och sedan körde vi hemåt genom vinterlandskapet. FY för snön alltså...


I'm coming home

Nu sitter jag i en soffa nere i receptionen och DÄR slutade första perioden i hockeyn. Jag är så fruktansvärt nervös!! Snart bär det av hemåt iallafall. Tänkte lägga ut lite tider så att ni som vill veta vart jag befinner mig kan kolla här. Det känns tråkigt att åka hem av en anledning: sol&värme. Det känns roligt att åka hem av en massa anledningar. Just nu vill jag bara hoppa fram ett dygn, gå ut ur planet på Skellefteå Flygplats och krama om familjen som står och väntar på mig. Längtar :)

(svensk tid!)
20.00 Bangkok -> Peking 00.30
07.50 Peking -> Stockholm 17.20
21.10 Stockholm -> Skellefteå 22.20

Ja, detta blir sista inlägget härifrån. Fantastisk. Oförglömglig. Lärorik. Tre ord som beskriver denna resa väldigt bra. Det är definitivt inte sista gången jag besöker detta land. Det finns så många platser här som jag vill se! Nu ska jag lyssna färdigt på hockeyn och sen blir det byebye Thailand! Imorgon ses vi igen Skeå♥

Sista dagen

Om en stund ska jag bära ned väskorna till receptionen, checka ut och sedan ligga vid poolen och bättra på brännan en sista gång. Mellan 15-17 (svensk tid) kommer jag sitta och lyssna på hockeyn (VINN NU FÖR FAAN!!) och efter det bär det av till Suvarnabhumi Airport. Planet lyfter 20.00 (även det svensk tid) och efter två mellanlandningar (Peking & Stockholm) kommer jag vara framme i Skellefteå imorgon 22.20. Med enkel matematik kan man alltså räkna ut att hemresan tar sammanlagt 26 timmar. Det ska bli spännande att se om jag överlever dessa timmar... Fast med sömntablett, mat, film, tax free, musik och bok ska jag nog kunna få tiden att gå. Jag tror timmarna kommer gå rätt snabbt. Det ska bli så skönt att komma hem! :)

Slänger in en låt jag hade på repeat i mina öron för sju år sedan. Jag längtar tills jag kan lägga ut massor med bilder!

The Alphabeat

Jag är säkert sjukt efter när det gäller nykomlingar inom musik, men jag måste bara säga att ingen låt har fått mig att bli så partysugen som denna. Då menar jag att det är värre än "Danza Kuduro" i Sunny Beach förra året. Några av er fattar grejen iallafall ;) Den här låten fullkomligt skriker KRÖÖÖÖÖK!! Otroligt bra och grym vdeo också!

Livet é gött


Oslo

Det känns som om det var igår. Boendet var fixat och tågbiljetten betald. Bara några dagar tills det skulle bära av till Oslo. Massor som skulle fixas, packa i sista sekund och säga hejdå till en massa folk. Så många avsked och tårar, men samtidigt så spänd och förväntansfull. Femte september gick tåget mot Oslo. En trång hytt. Alldeles för mycket packning. Sömnlös hela natten. De längsta tjugo timmarna i mitt liv. Sedan blev inte livet direkt roligare när vi anlände på Oslo Sentralstasjon (älskar norsk stavning), hade ingen aning om vart vi skulle och regnet öste ned. Som grädde på moset märkte vi direkt att ägarna av Svenska Föreningen (vårt kollektiv) inte har alla indianer i kanoten. Bra start.

Dagarna går, jag fyller (värdelösa) nitton år och jobbansökan efter jobbansökan skickas. Inget svar.  Efter en månad blev det intervju på bemanningsföretaget Adecco och lagerjobb väntade. Bring Logistics var mitt första lagerjobb där jag var i fyra veckor. Bra arbetskamrater, men ibland tråkiga och enfomriga arbetsuppgifter. Efter det blev det tre veckor på Platekompaniets Internetlager, där personerna funkade men arbetsuppgiften (ja, singular eftersom det var samma sak heeela dagarna) var hemsk. Det tredje och sista lagret blev Platekompaniets Butikslager. Riktigt roliga sju veckor! Trevliga kollegor och bra variation på arbetsuppgifter. De tre sista veckorna hade jag även ett deltidsjobb: sälja salami i en galleria som låg 30 minuter utanför Oslo. Det blev nästan min död, men jag bet ihop.

Det blev jul och jag fick komma hem till nära och kära. Festa, ta det lugnt, se hockey, tatuera mig och mycket mer. Schemat var totalt fullproppat och jag stresade igenom varje dag för att hinna med så mycket som möjligt. Folk från alla håll ville ses, men tiden räckte inte till på långa vägar och det fick jag sjukt dåligt samvete för. Vi skålade in det nya året vid parkbron tillsammans med resten av Skellefteå och dagen efter blev det övernattning i Umeå för att sedan ta flyget till Stockholm och därefter Oslo (flyg äger tåg alla gånger).

Väl tillbaka i Oslo var jag mer taggad än någonsin på att jobba och jag bestämde mig för att byta från lager till dagis, även det via bemanningsföretag. Lite sämre timlön men det var det verkligen värt! I åtta veckor fick jag den otroliga turen att få jobba på ett och samma dagis. Väldigt ovanligt via bemanning, då man oftast bara får vara någon dag på ett dagis och sedan byta. Pynten Barnehage, världens bästa dagis. I början var jag nervös eftersom jag inte hade en aning om hur det går till på ett dagis, men väl på plats blev allting så enkelt tack vare att personalen tog emot mig på bästa möjliga sätt. Hos barnen blev jag de flestas favorit. Alla ville ha en pärlplatta/teckning som jag gjort. Alla ville hålla mig i handen och sitta i mitt knä. Alla ville åka stjärtlapp med mig (x antal blåmärken på röven efter detta). De var så otroligt söta. Sedan kom dagen med stort D; Thailandsresan var kommen! Självklart var jag superdupertaggad på att äntligen få resa iväg, men det var med tårar i ögonen som jag tog farväl av allihopa på dagiset. Fantastiskt fina människor, stora som små, och jag saknar dem så mycket!! Hade jag blivit erbjuden fast anställning där hade jag tagit den. Lätt.

Under dessa månader har jag utvecklats och lärt mig så mycket. Jag har insett hur mycket jag tagit för givet när jag bott hemma. Jag har fått prova på flera olika typer av arbete och utökat mitt CV en hel del. Jag har lärt mig vilka typer av personer jag verkligen inte klarar av och vilka jag trivs med. Jag har lärt mig att tro mer på mig själv och min förmåga att klara av saker. Jag har blivit mer medveten om vilka relationer hemma i Skellefteå som är äkta och vilka som är ytliga. Men det viktigaste av allt är att jag har lärt känna mig själv på ett djupare sätt. Jag vet mycket mer nu än förut. Vem jag är. Vad jag vill. Det känns riktigt, riktigt bra.

Nu sitter jag här i Thailand och har enast två dagar kvar innan jag kommer hem till Skellefteå på riktigt. Lite blandade känslor. Jag kommer givetvis sakna värmen och solen. Kyla är inte riktigt min cup of tea, men som tur är kommer sommaren snart till Sverige.  Finns det något bättre än svensk sommar? Jag tror inte det. Det ska bli hur kul som helst att få träffa familj och lite annat folk också, så jag skulle vilja påstå att det ska bli skönt att komma hem.

Jag vet, jättetråkigt utan bilder, men jag har så sjukt dåligt internet här på hotellet.. När jag är på svensk mark ska jag lägga upp en del bilder från Oslo, samt skriva ett långt inlägg om Thailand +bilder! Så stay tuned och en stor applåd till dig som orkat läsa allt detta!

Jordskalv

Hade jag följt ursprungsplanen för denna resa hade jag befunnit mig i Phuket idag. Hade jag varit där hade jag behövt bli evakuerad på grund av tsunamin. Det är en sak att sitta hemma i trygga Sverige och se på TV4-nyheterna vad som händer i världen. Det är en HELT annan sak att befinna sig i samma land som en naturkatastrof och dessutom var det tänkt att även jag skulle vara mitt i smeten. Jag är otroligt glad för att jag är i Bangkok och inte följde planen. Två svaga efterskalv var det enda jag märkte av från dagens jordskalv. Även fast jag varit trygg här i Bangkok kunde jag inte komma ifrån att känna en sjukt obehaglig känsla i hela kroppen. Det spekulerades länge om huruvida det skulle uppstå fler skalv och om det ens skulle bli någon tsunami. Under hela tiden satt jag på säkert tio hemsidor och följde uppdateringar/nyheter. Som tur är har allt lagt sig nu och tsunamivarningen har tagits tillbaka. Väldigt konstig dag idag. Inte alls roligt.

Okänd: Fattar inte vad man ska där och göra överhuvudtaget ... i Thailand alltså ...
Jag: i Thailand njuter man av en välförtjänt semester!
Okänd: Finns andra ställen i världen som är mer njutbara ... och ofarliga ...

Konversation från Facebook under dagen. Alltså, för det första tycker jag det är oförskämt. Vem är du (en totalt främmande människa) att säga att jag valt fel resemål för min semester? Jag kunde inte bry mig mindre, men det var märkligt sagt. Det jag egentligen reagerade på var att denna person alltså menar att man inte ska resa till Thailand eftersom det finns en risk för naturkatastrof. Tänk så jobbigt livet vore om man skulle oroa sig för sådant? Då är det ju lika bra att stanna hemma och låsa dörren. Det sker oförutsägbara olyckor/händelser konstant världen över. Det är så vår värld fungerar och det är inget man kan kontrollera. Jag har svårt att förstå hur man kan orka oroa sig över sådant. Live life to the fullest and stop worrying.

What to do?

Snart ett år sedan studenten. Tiden går och går (men kommer aldrig till dörren?). Att plugga vidare direkt efter gymnasiet fanns inte på kartan för min del. Alldeles för skoltrött. Ville göra annat. Nu har jag gjort annat, men bara en liten del av allt jag vill göra. Jag vill se världen. Alltihopa. Roadtrip i USA. Backpacking i Asien. Bo och jobba i ett spansktalande land. Volontära i Afrika. Dyka runt om i världen. För att nämna några saker. Tid och pengar är det enda som står i vägen. Det löser sig. Det får det lov att göra.

 

Mina planer inför hösten är lika med noll. Därför har jag idag fixat en eventuell reservplan. Nu återstår bara att vänta och se vad framtiden har att bjuda på. Så otroligt härlig känsla. Inga måsten. Jag bestämmer. Ballt.

 


Vifta på händerna

Då var man ensam igen efter några härliga dagar med gott sällskap. Nu har jag enbart fyra hela dagar kvar här, så vill ni mig något hittar ni mig pressandes vid poolen. Här ska det bli pepparkaka! Med risk för att låta som en liten fjortis måste jag ändå säga att jag är sjukligt taggad på party! Boka in FEST nästa fredag, mina vänner!


kände att jag var tvungen att gå all in med fjortis-tema i detta inlägg.

Tomrum

Om några dagar kommer jag hem igen.

Om några dagar kommer jag in genom ytterdörren.

Om några dagar kommer bara en katt springandes mot mig i hallen.

Om några dagar kommer jag återigen behöva inse att du är borta.

Om några dagar kommer jag fortfarande älska dig lika mycket.

 


It's a beautiful day

Solen fortsätter skina över mig här i Bangkok, eller 'oss' kanske jag ska säga. Jag har ju faktist haft sällskap av tre skeå-brudar sedan i lördags och det har varit väldigt trevligt! Igår blev det en heldag (läs: 10 timmar) på MBK, vilket för mig var tredje besöket där på denna resa. Jag fick med mig converse och några tröjor hem fast än jag överskridit min budget för länge sedan. Äh, vad gör det? Lika bra att gå all in när man är i Thailand!
Idag har vi legat vid poolen en massa timmar. Underbart. Vi har även haft en myrinvasion på hotellrummet. Inte lika underbart. Imorgon beger sig dessa tre brudar vidare på sin resa och jag spenderar mina fyra sista dagar här ensam. Jag vill inte att denna resa ska ta slut!!

Nu kraschade en fågel in i vårt fönster. Hjälp.

DSB

Hela DSBs nya skiva är grym!






SM-final

Underbart. Underbart. Underbart.


27/3 -2011. Just efter SAIK vunnit en semimatch mot LHC

Sunny day

En bild från idag, stekandes vid poolen :)

 


Tolv segrar inget annat

Om jag kunde beskriva min nuvarande nervositet med ord skulle jag göra det, men det kan jag inte. Ojojoj, nu är det vinna eller försvinna som gäller! Vinner SAIK ikväll kommer jag mest troligt få se åtminstone en till hemmamatch på plats denna säsong. Vi ska vinna. Vi måste vinna. Japp, så får det bli.

KROSSA GNAGET NU FÖR FAN!!!
och Isabell Lydia Margareta Pettersson: SKRIK FÖR OSS BÅDA OCH TA I FRÅN TÅRNA!!!

sjunde april tjugohundratolv

Solen sken på mig idag fram till klockan 13, då kom åskmolnen och hälsade på. Tråkigt, men jag har sju dagar kvar här så jag får nog mina chanser att bättra på brännan en del innan dess. Om några timmar får jag fint sällskap här i BKK av några skeå-brudar som stannar till på tisdag. Det ska bli kul med lite sällskap, även fast jag inte alls har några problem med att vara själv. Jag trivs. Dock måste jag säga att även fast jag är i Thailand längtar lite hem. Eller åtminstone saknar jag folk där hemma. Skeå-vädret kan jag klara mig utan.

Internetanslutningen här är värdelös, därav ingen bild.


Tredje gången gillt

Jaha då har man startat tredje egna bloggen inom loppet av ca fyra år. Varför? Därför. Jag vet inte, bara kände för det så jag gjorde det. Designen har jag tagit härifrån och jag kommer fixa en annan någon gång då jag inte befinner mig i Thailand, vilket jag gör nu. Om nio dagar är jag på svensk mark igen och flyttar hem till Skellefteå efter ett halvår i Oslo. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vad hände med tiden?

Jag hoppas det finns några tappra stjälar där ute som vill följa denna storslagna nykomling i bloggvärlden! Om inte så skiter jag i det och skriver ändå. Enjoy folks :)

RSS 2.0