Granulering

Wiiie älskar solen! Synd bara att man inte har råd att åka till fjällen, som resten av Sveriges befolkning verkar göra. Fast jag har en fin påsk här hemma så jag klagar egentligen inte!

Igår blev det lite förtäring av alkohol med några coola typer. Senare blev det hockey (jag var så jävla förbannad!!!!! %$^%*£@&!!!!!!!!) och sen gick vi hem och deppade, fast tillslut fick vi tankarna på annat ;-)

Glad påsk mina trogna läsare :-)


Plugg-hörna

I helgen som var fraktade vi Alexanders skrivbord och stol från Frostkåge till min lägenhet. Det var på tiden att jag fick mig en riktig plugg-hörna! Dock är det inte alldeles enkelt att plugga när man har e söt liten kisse som ständigt vill vara med och gosa/busa hehe. Nästa projekt är att köpa en ny och större soffa :-)


Att vakna upp med en katt på magen


Upcoming

Onsdag: vanlig dag, dvs träning och plugg.
Torsdag: träning, plugg och SEMIFINAL NUMMER ETT!! Förkrök och efterkrök med brudarna och så ska vi skrika halsarna av oss i klacken!
Fredag: träning, plugg och påskmiddag hos mamma.
Lördag: middag och semifinal nummer två på O'learys med finfolket och sedan fest på det.
Söndag: bakisdag
Nästa vecka: fyra dagars upplärning på Hökens äldreboende.

Ikväll unnade jag mig kvarg och hallon till kvällsfika. Härliga tider helt enkelt :-)


26 mar 2013

Plugg, löpning och en powernap har jag hunnit med idag. Om en timma ska jag möta upp min älskling på stan, hämta ut två paket från ICA och sedan traska till gymmet. Det var min tisdag!

Gullig hund i bilen igår <3


Så kan det gå när det är löning

Löparskor, löpartights+jacka, löparstrumpor, underställ, hårband. Allt detta köpte jag idag på Stadium. Jag har gått och väntat på att studiepengarna ska rulla in på kontot, och jag kan säga att summan på kontot minskade markant direkt hehe. Jag har invigt allting nu och det var så härligt. Skorna är otroligt sköna och supersnygga :-)

https://cdn3.cdnme.se/3462135/7-3/pic_51508873ddf2b36e28845c8e.jpg">https://cdn2.cdnme.se/3462135/7-3/pic_51508873ddf2b36e28845c8e.jpg">https://cdn3.cdnme.se/3462135/7-3/pic_51508873ddf2b36e28845c8e.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/3462135/7-3/pic_51508873ddf2b36e28845c8e.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/3462135/7-3/pic_5150889c9606ee7dfacc257b.jpg">https://cdn3.cdnme.se/3462135/7-3/pic_5150889c9606ee7dfacc257b.jpg">https://cdn1.cdnme.se/3462135/7-3/pic_5150889c9606ee7dfacc257b.jpg%3C/a%3E">https://cdn2.cdnme.se/3462135/7-3/pic_5150889c9606ee7dfacc257b.jpg" class="image">


Mar. 22, 2013

Den här veckan har känts oändligt lång. Skönt med fredag! Helgen blir en blandning av hund, katt, plugg, hockey och kalas. Det blir nog bra det :-)

Jag åt för övrigt väldigt goda småplättar ikväll till middag. Gött!


På väg upp igen

Efter allt djävulskap som hänt senaste två månaderna börjar vardagen och rutinerna fungera som vanligt igen. Skönt. Här är en liten plus/minus-lista:

+ om två månader kommer (förhoppningsvis) första sommarvärmen.
+ träningen och kosten är i sin ordning och fortsätter ge resultat.
+ fixat sommarjobb, börjar lite smått vecka 14!
+ mitt internet hemma funkar igen efter att ha legat nere i två veckor.

- det är fortfarande vinter och jävligt.
- just inlett en sjukt tråkig kurs i skolan.
- DÖ VINTER DÖ!

Ett STORT plus är min fina kissekatt som lyser upp min vardag. Gullegull!


Vad som än krävs

Det ska till ett mirakel för att SAIK inte ska gå vidare till semifinal nu. Förhoppningsvis blir det Brynäs (och Daniel Widings) sista match på måndag. Så sjukt roligt med slutspel. Guldet ska hem woopwoop!!


Det är tanken som räknas

Idag plockade jag ihop en bukett till min älskling och köpte en fin vas. Tyvärr fick jag världens allergichock när Alexander öppnade "paketet", så blommorna hamnade hos min mamma. Aja, det blir inte alltid som man tänkt sig.. <3


15 mar 2013

Alldeles strax vankas det arbetsintervju. Hoppas det går vägen så är sommarjobbet säkrat :-)

För övrigt har jag fått tillskott i smilegropar helt plötsligt? Den till vänster har inte funnits där förr. Då vet ni !


Någon dag ses vi igen, blondie

Det är lite vemodigt att kolla på bilder från i somras då jag var blond. Jag trivdes väldigt bra i det, men skulle aldrig tänka mig vara blond på vintern. Då skulle jag se ut som en blekfis! Jag är ju lite sugen på att bli blond till sommaren igen alltså. Synd att det är så dyrt att fixa till det... Aja, det var första men inte sista gången jag är blond!


Slutspelet 2013

Så jävla härligt att slutspelet är igång igen och att SAIK inledde med en vinst! Måste bara skriva hur jag eventuellt kanske möjligtvis tror att slutspelet kommer gå, även fast det kan gå hur som helst:

Kvartsfinal

Skellefteå - Brynäs
Färgestad - Modo
Luleå - Frölunda
HV71 - Linköping

Semifinal

Skellefteå - Linköping
Färgestad - Luleå

Final

Skellefteå - Färgestad


It's so fluffy

Bara några dagar kvar av den här terminen. Tiden bara flyger fram. Snart har man en socionomexamen. Det blir inte illa!

Imorgon drar jag igång med träningen igen sedan olyckan. Blir skönt att komma igång igen. Hittills har träningen gett bra resultat, kul att känna att man blir starkare och mer uthållig :-)

För övrigt har jag världens finaste kissekatt.


8 mar 2013

Ikväll hade jag lite planer på att umgås med några sköna typer, men självklart hindrar ryggen mig... Aja det får bli en lugn kväll i soffan med min älskling, min kisse och lösviktgodis. Äter egentligen inte onyttigheter nu (vilket har gett goda resultat), men kände att efter allt som hänt så får jag göra lite som jag vill just denna helg.

Den fina skålen köpte Alexander åt mig efter olyckan. Finis <3


Gulleplutten

Min fina Regis har flyttat hem. Så obeskrivligt söt och go kisse. Kärlek vid första ögonkastet.


Förvirrat

Oj det blev lite rörigt där i förra inlägget. Det jag menade var att imorgon ska jag fara till Umeå och hämta hem min lurvboll (äntligen!!!). Det var tänkt på lördag men pga olyckan blev det ändrat. Jag vill inte köra bil än utan det kommer bli nog jobbigt att åka med. Menmen, pappa kör och min älskling följer också med. Jag är så himla exalterad!! Ååh min kissemisse ska komma hem. Precis vad jag behöver nu.


Tur i oturen

Idag har jag legat ner halva dagen och bara samlat ihop tankarna. Sen kom min älskling hem från jobbet efter halva dagen för att vara med mig <3 vi åkte och kollade på bilen också. Det var både nyttigt och jobbigt att se. Lite sjukt att jag befann mig i bilen när bilen blev så där...

Det blev lite ändringar pga olyckan eftersom jag inte vill köra. Blir nog jobbigt att åka, men man måste ju börja vänja sig igen. Här är bilder på bilen från olyckan. Den sidan som saknar lykta är den som tog i lastbilen, den andra sidan tog i staketet.


Så kan det gå

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag är så fruktansvärt chockad.

Jag skulle köra om en lastbil på E4an och fick sladd pga det VÄRDELÖSA föret (röj bort snön bättre Skellefteå kommun!!!) och tänkte direkt "nu är det kört" och körde rakt in i lastbilen och skrek som fan. Efter det har jag en minneslucka då jag tydligen snurrat och färdats 150m framåt.. sen stod jag still då bilen krockat med mitträcket.

Ja, vad ska jag säga? Jag hade en jävla tur, var helt säker på att jag skadat nacken men inte det som tur var. Jag är så tacksam till de två personer som stannade och hjälpte mig lugna ner mig, ringde räddningstjänsten och satte ut varningstriangeln.

Just nu känns det som att jag aldrig vill sätta mig i en bil igen. Det är väl chocken som talar och den lär nog sitta i ett tag. Jag hoppas bara på att sömnen kommer fungera normalt.

Det här var verkligen det sista jag behövde. Akuten ännu en gång efter allt elände... Jag har inte ens tänkt säga att jag är värd lugn och ro efter detta. Finns det någon övre makt så ser den till att saker vänder för mig nu.


En "ny" soffa

När man flyttar hemifrån på riktigt för första gången har man inte råd att köpa allt på en gång. Inte jag iallafall! Sakta men säkert får jag det mer och mer som jag vill ha det. Idag har jag uppdaterat min soffa med två nya kuddfordal (som jag trätt på de grå kuddarna som följde med soffan), en randig kudde och en megastor kudde. Observera också min fina nya fotpall/sittdyna/förvaringslåda! Tyvärr har jag inga mattor i hela lägenheten just nu på grund av hund och katt, vill inte gärna ha kissfläckar på mattorna. La upp en före- och efterbild. Är riktigt nöjd :-)


En vecka kvar

Jag längtar så att jag håller på att avlida! Har velat mycket när det gäller namnet, men nu har jag bestämt mig - Regis ska han heta. Det är latin och betyder prins/kung. Ett superfint namn som blir perfekt på honom både när han är liten och söt, och när han blir äldre och ståtlig. Haha jag är helt djurtokig just nu!! Mina små pussgurkor <3


Klippklipp

I torsdags var jag hos frisören. Hade väldigt slitna toppar (inte klippt mig på ett halvår) så det blev riktigt kort tyvärr. Minst tio centimeter rök... Menmen det växer väl ut igen.

Vill oftast göra bilderna kvadratiska i Instagram innan jag publicerar. Tycker det är snyggt! Använder dock inte filter om jag inte redan publicerat bilden på insta före :-)


Helg

Lite hockey, lite träning, lite myskväll med mamma och väldigt mycket plugg. Det är min helg. Men innan allt det ska jag gosa lite till med en väldigt trött hund hihi.


RSS 2.0