Måndag var det ja

Dugga, träna, slappa. Så har min dag sett ut. Väldigt lugn och fridfull dag, det tackar vi för! Och imorgon är det valborgs, härliga tider :-)

En sak som inte är fullt lika härligt är att min lilla dunboll är sjuk igen... Denna gång är det munnen som jävlas. Det blir veterinären på förmiddagen imorgon. Stackarn :-(


Lite shopping

Stan med isabell idag. Blev en vårjacka, tre nagellack och ett par ursnygga skor. Helnöjd! Sen hann vi även med en fika med filip och stefan. Kvällen spenderas hos de två sistnämnda plus lite andra grabbs. Bra dag, hejhopp :-)


Morning

Idag tog jag sovmorgon till 9.30, mycket välbehövligt! Nu blir det gofrukost i form av hemmagjorda tekakor, sen träning och en kortis på skolan. Sen så är det HELG!!


Torsdag

Här sitter jag med en overkligt urgullig sovande vovve i famnen. Tröjan jag har på mig fick jag av min käre far idag. Tagga säsong 13/14 dåå!!


En sådan där gång då man inte kommer på någon vettig rubrik

Jaha vad har hänt senaste tiden då? Grymt tråkig pluggkväll i fredags. Sjukt kul förfest hos mig och utgång i lördags. Snigelseg söndag. Plugg-måndag. Tenta-tisdag.

Yes tenta idag som gick åt skogen som förväntat. I nuläget har jag typ lust att hoppa av skiten. Politik är verkligen det värsta jag vet!! Det är nästan så att jag hellre räknar ett mattetal en att lära mig hur Sveriges politiska system är organiserat. Fy i tusan. Nej nu blir det träning och rensa tankarna. Adios.


SM-GULD

MAGISKT. SJUKT. FANTASTISKT. UNDERBART. OBESKRIVLIGT. EFTERLÄNGTAT. Fyfansåjävlabraaa!!!!

Skellefteå AIK är alltså svenska mästare i ishockey 2013. HEEEELT SINNESSJUKT!!! Jag var uppe vid arenan inatt med resten av stan och välkomnade laget och idag samlades HELA VÄRLDEN (stört mycket folk) på torget och firade från tårna tillsammans med laget. Önskar jag kunde lägga upp massa filmklipp men jag kan säga så mycket som att det var helt jävla fantastiskt!!


För ett år sedan

Kom över denna bild ikväll. Blir förbannad när jag ser hur snuskigt brun jag var, mitt hår var blont och mina naglar var superfräscha. Nej här sitter man blek som en albino med korta och fula naglar. Det hade inte suttit fel med sju veckor i Thailand i år också!


Empty room

Ännu ett stort bakslag detta år. Vet egentligen inte vad jag ska säga. Att avsluta ett förhållande med någon man tycker så mycket om är något av det värsta jag varit med om. Men mer än så tänker jag inte säga om detta. Kan bli färre uppdateringar en tid framöver. Så är det.


Tacka gudarna för skatteåterbäring!

Ytterligare ett seminarium att bocka av. Snart återstår bara tentan, som jag tror kommer gå åt skogen... Aja idag kan jag iallafall glädjas åt min skatteåterbäring. Det tackar man inte nej till som student :-D


Idag är vi sjuka

Ont i hals och huvud, love it. Dessutom har Regis ögoninflammation i vänster öga. Var med honom till veterinären idag, så nu blir det en veckas behandling för mitt lilla hjärta.

Huvudsaken är att jag blir frisk till på lördag - KROSSA LULEÅ!


Slappardagen är här


Uppdatering

Förra helgen var det påskfest, följt av en fyra dagars inskolning på jobbet. Jag trivs jättebra och det är verkligen ett härligt arbete. Längtar tills jag får vara där nästa gång!!

Igår blev det en shoppingrunda på stan, fika med vänner, besök på vårdcentral (svensk sjukvård imponerar inte) och till sist hockey, fest och utgång (FINAAAAAL WIHOOOOO!!!!!!). Superduper bra kväll blev det. Kungligt :-)


Ägg i efterskott

Tack mamsen hihi <3


RSS 2.0