Tjugohundratretton del ett

Då är detta år snart över, ett år som började med en dal och övergick till en topp kan man säga. Detta hade jag tänkt sammanfatta med både text och bilder. Kanske inte så intressant läsning för er men för mig blir det det senare i livet hehe ;-) Här kommer del 1!

Januari

Året började med sprudlande energi! Jag hade bestämt mig för att det här året skulle bli det år som jag tog tag i träning och kost på riktigt. Det blev en hel del gym och jag började äta enligt lchf vilket är något av det bästa jag gjort. Det blev även mycket mys under denna månad med många XL-muggar varm choklad och vi bokade även en resa till Turkiet som vi kunde se framemot i juni (som sedan avbokades pga att jag var klumpig och inte kollade schemat...). I slutet blev det även en liten tripp till Umeå för lite festande, trevligt. En helt godkänd början av året skulle jag säga!







Februari

Sedan kom februari, en månad som direkt förde med sig elände som sedan fortsatte i ytterligare tre månader framåt i olika former. Det började med att jag åkte in på akuten flera gånger och låg däckad i nästan två veckor och det tog ytterligare en vecka innan jag var helt återhämtad. Detta är utan att överdriva något av det absolut värsta jag varit med om. Första dagen som jag kunde stå på benen igen så ramlar jag givetvis i en fruktansvärt isig trappa vilket resulterade i världens fetaste bula på rumpan, kan tillägga att den fortfarande är kvar och jag får ont om jag trycker där. Knölröv, tjoho!! Detta gjorde att jag inte kunde träna på ytterligare en vecka vilket gjorde mig stressad.

Andra delen av februari bjöd dock på några glädjande stunder! Hade en mysig alla hjärtans dag med min bättre hälft och vi gick på genrepet av melodifestivalen. Det bästa med denna månad var att min pappa hämtade hem supersöta Ebba, men framförallt att jag bestämde mig för att skaffa världens mest fantastiska katt! Haha har han ens varit så liten??

Allt som allt var det en väldigt tuff månad, men några ljusglimtar fanns det! Den största ljusglimten var väl egentligen all kärlek och stöd jag hade från min älskade.









Mars

Denna månad inleddes med en annan typ av elände: bilolycka med lastbil på E4an. Just vad jag behövde! Inga fysiska skador men jag har har fortfarande hjärtklappning när jag kör förbi en lastbil eller då det är mörkt/halt ute. Vill tillägga att även här var min pojkvän ett stort stöd för mig.

Efter den tuffa starten på månaden fick jag iallafall äntligen hämta hem min lilla sockertopp, vilket piggade upp mitt i allt kaos. Sedan drog slutspelet igång och jag började komma igång lite smått med träningen. Denna månad blev även den både botten till en början men slutade helt okej!







April

Denna månad kom det ytterligare elände vilket blev det största under hela året. Jag kände att efter allt jobbigt under februari och mars var jag tvungen att styra upp mitt liv och enbart fokusera på mig själv. Mitt i allt detta så försvann känslorna för Alexander, eller de fanns kvar men det var så mycket kaos att jag inte kunde fortsätta. Skolan gick åt skogen efter detta men något som gick bra var viktnedgången, så det får man väl ändå säga var ett stort plus! En annan ganska okej sak med april var att Skellefteå vann SM-guld, wooohoo!! Men trots det positiva så var även april en skit-månad i det stora hela. (hehe jätteroligt att läsa om allt negativt jag vet)



Maj

Maj kickstartade med en bra valborgsfest och sen kom värmen. Det blev en himla massa stekande i solen och huden ändrade färg snabbt som attan! Träningen gick galant denna månad, tror jag gick ner 5kg. Sen så blev jag ägare till min kära S4a som följer mig i ur och skur. Jag och Alexander tog upp kontakten mot slutet av maj vilket var skönt och efter det gick världens bästa Santos ur tiden, sorgligt.. Men maj månad av verkligen den stora vändningen för mig! Riktigt bra start på försommaren :-)







Juni

Övergången mellan maj och juni var det hejdundrande fest på brännbollsyran i Umeå. Riktigt roligt var det! Juridiktentan gick åt pipan (och den är fortfarande inte avklarad..) och efter det blev det sommar"lov". Jag jobbade massor på Sunnanäng och trivdes som fisken i vattnet! Det var riktigt tråkigt väder i juni så det blev inge sol och bad vad jag kan minnas. Annat som hände denna månad var en tjejkväll hemma hos mig, en sväng upp till Piteå och självklart midsommar som blev väldigt lyckad även fast jag inte fick umgås med min kärlek. Vid det här laget hade nämligen mina könslor börja falla på plats igen och Alexander var återigen i mitt liv, fast vi hade inte gjort det officiellt än. Sen kom ju även stadsfesten som även den blev kanonbra! Bra månad trots dåligt väder :-)













Fortsättning följer...

Julen har kommit och gått

Här var det dött som i graven! Såhär i juletid har jag haft så mycket annat för mig, ingen större stress egentligen utan jag har bara njutit av min långa ledighet (fick jullov typ 13e), myst en massa och även jobbat lite. Jag har ju turen nu att få umgås med min bättre hälft i hela fyra veckor så det gäller att ta vara på tiden! Min telefon är fulla av smygfotade bilder liknande dessa, hihi världens finaste! Jag älskar dig mer för varje dag som går ♡


Julbak

Igår bakade vi massa gott hos mor min. Bland annat de godaste bullarna jag någonsin smakat (inte ett skämt), saffransbullar med vit choklad i, och rocky road. Inte lätt att käka lchf över julen hehe men jag ska försöka hålla allt gott i rimlig mängd och sen blir det att fortsätta stenhårt mot målet efter nyår! Nu ska jag bara njuta av julen :-)




Dröm-bh

Alltså jag måste bara skriva det här för det är verkligen så himla sjukt!! För mindre än ett år sedan hade jag 90DD i bh-storlek, helt jävla sinnessjukt stort fyfan... Tills nu har jag inte velat köpa ny bh eftersom jag hela tiden blir mindre och har gått runt i bhar som varit 85-90D. Men idag tog jag äntligen tag i saken och jag är idag nere i 80-85F! Så sjukt härligt att även den delen av kroppen krymper och att jag hittat världens skönaste (och förmodligem dyraste) bh!!! Kan för övrigt tipsa om att gå på Twilfit och fråga vad man har för storlek, oftast går ju kvinnor runt i antingen för små eller för stora bhar.

Jag älskar den här dagen. Det har blivit stan med älsklingen och även lunch på Bistro A. Sen så hittade jag som sagt bh:n i mina drömmar och om en timma blir det bio - The Hobbit: Smaugs ödemark. Kanon ju! :-)


Love

Igår kom min fina hit och nu skiljs vi inte åt förrän det blivit 2014. Så himla underbar jul vi ska ha du och jag. Ser verkligen framemot att vi får rå om varandra en massa! Älskar dig mer än du anar ♡


WARP

Nu har jag hämtat ut min kära bräda! Den blev kanonsnygg med de vita bindningarna och till detta blir det vita skor, svarta byxor, rosa jacka, svart hjälm och vit/blå goggles. Jisses va snyggt det kommer bli!! Jag och Alexander planerar att dra bara till vitbergsbacken i mellandagarna så att jag får inviga min bräda och han får ställa sig på sina första slalomskidor i livet. Jag längtar tills jag får prova denna skönhet :-D


Onsdag

Idag var jag heeelt ledig. Det blev stan och lunch med pappa, "vill du ha kebab på torget eller käka på dallas?" hehe svårt val! Helt oväntat fick pappa för sig att köpa snowboard+bindningar till mig som tidig julklapp då jag berättade om Hemavan och gissa om jag blev glad!! Tack fina pappsen, så himla snäll ♡

Bilder kommer då jag fått hem den, den ska bara skruvas ihop. Tills dess får ni nöja er med en bild på kvällens fina himmel. Observera att klockan var 14.00 då bilden togs...


Sinnesro och härliga tider

Alltså livet känns så jäkla bra nu. Jag har gått och varit rätt stressad under hösten utan att egentligen veta varför. Allting släppte förra veckan då vi bestämde att skippa lägenheten i Umeå. Jag slipper sluta på jobbet, jag kan hitta en bra praktikplats och ekonomin blir tio gånger bättre. Jag ser verkligen framemot att spara massa pengar och spendera dem på roliga saker, bland annat resor så klart! Spanien i juni och eventuellt Italien i augusti. Nej det känns helt sjukt bra nu! Det enda negativa är mina sömnproblem som jag haft senaste veckorna, snälla försvinn.

Om någon vecka är detta år slut och jag längtar att få se vad 2014 har att bjuda på!! En sak jag vet som blir av i januari är en resa till Hemavan. Ska bli sjukt skoj att åka sprillans ny bräda, speciellt när jag inte åkt på tre år (!?). Idag köpte jag jättesnygga goggles och senare i veckan blir det inköp av ny bräda osv :-)

Nu ska jag sova, eller åtminstone försöka. Adios.




I want U

Nu när jag blivit tillfrågad att dra till Hemavan i januari så har jag blivit sjukligt taggad på att skaffa ny utrustning, vilket jag måste om jag nu ska följa. Annars har jag och Alexander nog tänkt dra till någon mindre skidort under vintern så jag behöver hur som helst nytt. Tror det blir att spana in nedanstående saker på Stadium och kanske slå till ifall budgeten tillåter!





Vecka 49

Denna vecka har verkligen varit bra. Jag och Christina har skrivit och skrivit på vår fördjupningsuppgift om våld i hemmet och på fyra dagar kände vi oss färdiga med själva innehållet. Nästan 8000 ord på fyra dagar är ju faktiskt lite imponerande! Nu saknas bara lite finslip och annat och sen är det jullov!! Sjukt intressant och givande arbete hur som helst.

De fyra senaste dagarna har spenderats i Umeå. Det har blivit lite hockey, film, inköp av nyårsklänning, inflyttningsfest och idag blev det en seg bakisdag. om en timma åker jag tillbaka hem igen. Men jag har fått träffa mitt hjärta varje dag denna vecka, det gör mig så glad ♡

Min kisse fyller för övrigt ett år idag!! Världens finaste lilla katt. Jag ska krama honom i massor när jag kommer hem ikväll :-)


Life is about making hard decisions

Jag och Alexander somnade väldigt sent natten till idag. Vi låg och pratade om framtiden, om oss och hur vi vill att allt ska bli. Plötsligt slog tanken mig och vi somnade efter att ha fattat ett beslut som kändes lite vemodigt men samtidigt helt rätt; Vi kommer riva kontraktet på lägenheten i Umeå. Vi insåg att det finns så pass många fördelar med att jag bor kvar här i Skellefteå i ett år till så beslutet kändes självklart. För att jag ska slippa förklara för alla som kommer undra över anledningarna bakom vårt beslut så skriver jag för -och nackdelarna här nedan.
 
För -och nackdelar med att stanna kvar i Skellefteå:
 
+ Ekonomiskt
En nybyggd lägenhet i centrala Umeå kostar skjortan, så är det bara. I början av hösten ansåg vi att det inte skulle stoppa oss från att bo med varandra och då var ju allt med pendlantdet väldigt nytt också. Men såhär i efterhand väntar vi hellre tills vi får tag på en billigare lägenhet och gör annat för pengarna fram tills dess än att lägga dem på den dyra hyran. Fram tills nu har vi stramat åt vår ekonomi för att känna hur det kommer kännas när vi väl flyttat och jag tror vi talar för oss båda då jag säger att det inte är så vi vill leva. I ett förhållande är det viktigt att lägga lite krut på att göra lite speciella saker ibland och jag går mycket hellre ut och äter gott eller sparar pengar till en härlig resa än att lägga dem på boendet.
 
+ Jobb
Jag har ett vikariejobb här i Skellefteå som jag trivs så sjukt bra på och jag har gruvat mig för att sluta jobba där. Att stanna här ytterligare ett år gör att jag får fortsätta vikariera nu under studierna och har säkrat jobb till sommaren på ett ställe som jag vet är en tiopoängare. Detta är inte den mest avgörande faktorn men det är absolut en stor bonus!
 
+ Skola och praktik
Att flytta till Umeå i mitten av mars hade gjort kaos i pluggandet eftersom det är i mitten av en kurs. Det skulle ta en otrolig massa tid och energi att jag nog inte tror att jag skulle klara tentan och jag vill inte ha fler omtentor om jag kan undvika det. Sedan har vi praktik hela termin 5 (alltså nästa höst) och skulle jag söka praktikplats i Umeå så skulle jag hamna i någon liten håla där det inte ens ger något att praktisera i princip. Stannar jag kvar här har jag en chans att få in en fot på socialkontoret vilket är det bästa inför framtida jobb. Skulle jag flytta till Umeå och praktisera i Skellefteå skulle jag ändå behöva bo hemma hos mina föräldar på vardagarna. Nej tack. Det känns betydligt mer rimligt att flytta till Umeå termin 6 eftersom vår utbildning är i Umeå sista två terminerna.
 
+ Fokus på träning
Jag är så jäkla stolt över de framsteg jag gjort hittills gällande min viktnedgång. Det har inte gått så fort som jag velat men det tycker jag inte att det behöver göra heller. Jag har gått ner över 10kg och då ska man ha i åtanke att jag byggt muskler och blivit sjukt mycket starkare också. Jag är långt ifrån i mål men jag tror att jag med lite vilja och envishet kan nå mitt mål till sommaren 2014. Detta tror jag däremot vore omöjligt om jag i mars skulle flytta till Umeå och försöka bygga upp mitt liv där, pendla till skolan och komma i ordning med allting. Det känns så himla rätt att stanna här och slutföra mitt uppdrag som jag gett åt mig själv. Här har jag mina rutiner och jag vet att jag kommer nå mitt mål bara jag får behålla rutinerna.
 
- Vänta med att bli sambos
Självklart är det jag allra helst vill att få bo under samma tak med personen jag älskar. Jag vill inget hellre och jag kan knappt vänta tills den tiden är kommen, det ska bli helt underbart! Detta blir därför den stora nackdelen med att jag väntar med att flytta ned till Umeå. Däremot känner vi båda att vi mer eller mindre vant oss vid att pendla som vi gör nu och vi ses oftast minst fyra dagar i veckan. I början var det jobbigt men jag tycker vi fixat det galant! Sedan är det ju så att man känner sig ensam ibland och så men känslan av att längta efter varandra stärker förhållandet också tror jag. Jag längtar så mycket till att bli sambo på riktigt, men just nu så passar det sig inte. Om man tänker rationellt väger fördelarna med att stanna kvar i Skellefteå över. Det kommer en vacker dag, om ett år eller så, då vi får bo tillsammans på riktigt. Det kommer bli så himla bra!
 

 
Jag känner verkligen att vi är två vuxna och mogna individer som fattat ett stort beslut, kanske inte som känns optimalt bra eftersom vi vill bo med varandra men som blir det absolut bästa i slutändan. Många i vår situation kan jag tänka mig skulle fullfölja flytten just på grund av kärleken för varandra utan att tänka på konsekvenserna. Detta känns moget och så himla rätt.

Äntligen första december

Jag avgudar verkligen julen, har världens mysigaste känsla i hela kroppen. Jag älskar att ställa fram lite prydnader och tända tusen ljus i lägenheten. Idag hade vi lite ärenden och missade skyltsöndagen. Lite besviken är jag men jag har mysfaktorn på 100% redan så det är inte hela världen! Mest nöjd är jag med min egenkomponerade (med hjälp av Alexander) adventljusstake. Nu ska jag mysa i massor kommande tre veckor, njuta av stämningen och spela massa härlig julmusik :-)
 

RSS 2.0