Godkänt

I fredags fick jag G på första tentan. Good job, Lina!! Det firades med middag på O'learys och sedan bio (Skyfall) med min bättre hälft. I lördags blev det ännu en middag på restaurang. Denna gång på Allstar med ett par trevliga typer. Inte fullt lika trevligt att det blev förlust i hockeyn dock. Igår var en vanlig tråk-söndag med plugg...

Jag har sett väldigt mycket bio senaste veckorna. Jag kan rekommendera att ni ser Bourne Legacy och Taken 2. Helt klart godkända filmer! Men två filmer som ni bara MÅSTE se är Looper (bästa filmen jag sett i år) och Skyfall (överlägset bästa Bond-filmen jag har sett).

Håller till i frostkåge till på onsdag för tentaplugg och massa mys med både pojkvän och sötnosen på bilden, som just nu snarkar på min mage. Gosigt.


Take me where the sun is shining

Jag sitter och spanar efter utlandsresor i juni nästa år. En vecka någonstans i Europa med en massa sol för ett rimligt pris med min fina Alexander. Givetvis slutar detta med att jag drömmer mig bort till lyxhotell i Jamaica.
Dream on, dream on...
 

Saik-Fhc

På plats i en loge ikväll. Tur man har en pojkvän med kontakter hehe. Nu vinner vi detta!!!


Kalla det vad fan du vill

Efter en sväng på stan ligger jag nu i soffan i mina nya, fina, blå strumpbyxor. Jag ska på jakt efter ett fjärde och sista citat från denna bok. Sen vankas det träning, käk på stan och kvällen avslutas med ännu ett biobesök (Taken 2). Supernice fredag :-)


Frost

Igår föll första omgången snö till marken. Nu vill jag hoppa över resten av oktober och hela november. December, den mysigaste månaden på året, skynda dig hit! Älskar julstämning och allt vad det innebär. Speciellt att släcka alla lampor och tända massa ljus istället. Sen när jul och nyår har passerat kan jag gärna hoppa över januari-april, då det bara är kallt och eländigt och sedan övergår till slask och massvis med regn. Nej, sommar 2013 direkt efter december. Perfekt!


17 oct 2012

Eftersom nelly.se tydligen saknar mig som kund har jag fått 200kr rabatt då jag beställer något för 600kr. Generöst av dem! Klickade nyss hem tre plagg därifrån, samt ett par riktiga godingar till vinterskor från putfeetfirst.com (DinSko). Jag vill ha mina paket NU!
 
 

På tal om tatueringar

Förra veckan fyllde jag i min feta tatuering på benet med lite färg! Det fick stjärntecknen att stå ut mycket mer, gav liv till konstverket helt enkelt. Love it!!


Wings of an angel

En på vardera skulderblad. Texten jag redan har i nacken hamnar mitt emellan... Ja, tack.

Jag är så brutalt sugen på att göra den här tatueringen. Det är så fantastiskt fint. Nej, jag ska inte göra det. Inte för än jag tänkt igenom det noga en lång tid och fortfarande vill det. Om några år kanske... Men bra sugen är jag!


Hello sunshine

Äntligen lite sol, det tackar vi vädergudarna för!! Tack vare det strålande höstvädret är även mitt humör på topp. En riktig kanondag med skön promenad till skolan, produktiv dag med grupparbete och nu väntar föreläsningarnas land på mig. Kanske inte jätteroligt, men vad gör det när solen skiner in i min fina lägenhet :-)


Fredagsmys väntar

Medan Alexander skruvar ihop köksbordet väntar jag på att kvällens middag ska bli färdig. Sedan går vi på bio och ser Looper. Mycket bio på senaste tiden :-)


Jag ska aldrig backa med släp igen

Idag blev jag med soffa! Fett sofft (höhö). Läggan börjar ta form och jag är glader :-D


Regn idag igen

Jag är nog inte ensam om att vara brutalt less på detta eviga regnande... Fy i bubblan. Tog en runda ner på stan och inhandlade två kastruller, pajform, bakform och osthyvel. Nu är jag gladare, men lite sol skulle inte skada!!

Ikväll står ett svettigt spinningpass på schemat. Blir gött :-)


There's a first time for everything

Första frukosten i mina nya skålar med mina nya skedar. Nice. Nu ska jag och min kära åka till Bureå och hälsa på en mycket betydelsefull person.


Oct. 05, 2012

Första tentan gjord. Nu ber vi till gudarna att den blir godkänd! Det känns bra att ha tagit sig igenom första kursen nu. En av många till på dessa 3.5 bakom skolbänken. Kuligt :-)

Ikväll väntar ett sista varv målning, flytta de sista kartongerna, bära dit sängen i regnet (175m så överlever nog), mäta en massa inför imorgon och sedan mysa med nån film och sova första natten där med Alexander. Som jag har längtat efter denna dag!!

Imorgon ringer väckarklockan alldeles för tidigt, men det är det värt för imorgon väntar den otroligt efterlängtade trippen till IKEA! Jag är så sinnessjukt taggad på livet!! Vilket kanske har framgått lite i mina tidigare inlägg hehe.

På söndag ska jag träffa luleåbon på bilden. We've got some catching up to do, Isabell ;-)


Målamålamåla

Sitter i läggan och pluggar medan väggen målas om :-)


Sällskap i natten

Igår var jag inställd på att sova själv, men strax före 23 ringde telefonen. Världens bästa kille hade tagit sena bussen in till stan och stod utanför porten. Fina fina superfina du.


Snart kan jag pusta ut för en stund

Har just avslutat den 12e och sista föreläsningen i vår nuvarande kurs, Socialt arbete som ämne och profession (det är intressantare än vad det verkar). Sammanställningen av all litteratur och föreläsningar blev 23 dataskrivna A4 som ska sitta till på fredag. Tre dagar konstant råplugg väntar. Funfunfunfun!

MEN imorgon är det dagen med stort jävla D! Imorgon får jag nyckeln till min efterlängtade lägenhet!! :-D första natten där blir dock på fredag, då tentan är ur världen, och på lördag blir det IKEA med Alexander.

Nu väntar tentaplugg, övning inför morgondagens redovisning och sen filmmys med min fina karl 😊


RSS 2.0