Eko

Ja det kan man verkligen säga om min blogg. Det är så mycket annat som händer, men jag ska bättra mig!

Sedan jag senast skrev har jag varit en helg i Umeå bestående av snowboardåkning, sjuukt lyckad fest och utgång på Rex, bakisdagen från helvetet. Sen åkte jag hem till Skeå och inledde T4 på socionomprogrammet (2 år kvar nu hehe..), åkte på akutbesök med kissen, gick på bio med min kärlek och myste massor. Nu dröjer det förmodligen tolv nätter tills vi ses igen...usch. Kommer sakna min bättre hälft ♡

MEN nu ska jag inte hänga läpp för på onsdag väntar HEMAVAN!!! Ojojoj jag längtar efter att få glida ner för backarna, lördagens maskerad, bada och basta... Imorgon blir det massor med skoljobb och fix inför resan och sen är jag redo för avfärd! Kommer bli awesome :-D


Den viktigaste tentan

Idag på skolan var vi några grupper som skulle opponera på varandras fördjupningsuppgifter. Hahahahahahaha säger jag och min kompanjon Christina. Jag lämnar det så, lite lagom oklart sådär. Nu ska den bara putsas till lite och sen är denna kurs över. Vi har satsat på högsta betyg och det ser lovande ut iallafall!

Men imorgon gäller det - Juridik-omtentan från helvetet!! Jag är så sjukt nervös men det ska fan gå vägen! Klarar jag denna är jag helt i fas med plugget, vore oerhört skönt. Efter tentan ska jag få besök av min faster, som jag inte träffat sen hösten 2010, och sen bär det av mot Umeå återigen. Kanoners :-)


Hjärtat och jag på centralstationen i Stockholm i somras. Trötta efter partaj och nästan ingen sömn hehe.

Snowboardboots

Här är mina sprillans nya skor! Helt sjukt va utvecklingen gått framåt sedan jag senast hade nya sånna här. Sitter som en smäck och väger knappt något jämfört med förr då de inte var formade efter foten och vägde 10kg vardera (kändes det som iaf). Längtar till på fredag!! :-D

En bra början

Jag älskar början av det här året, allt känns så bra. Jag har haft lov ända tills idag och det känns som om att en månads ledighet under julen är rätt så sällsynt, så det tackar jag för! I och med det fick jag även nästan fem veckor med min kära vilket är ovärderligt och min ledighet kunde inte blivit bättre. Snart väntar fyra dagar i Hemavan men innan dess blir det en dag i backarna i Bygdsiljum, närmare bestämt på fredag! Ser så sjukt mycket framemot att testa hela utrustningen. Köpte boots idag och imorgon anländer jacka och täckbyxor. Plånboken hoppar dock inte lika högt av glädje som jag hehe.

Idag bestämdes det även att jag och hjärtat åker till Toscana i augusti i 10 dagar! Sååå himla härligt. Var i Italien när jag var liten men inget jag kommer ihåg och det är en drömresa för mig när det gäller Europa. Blir en perfekt första resa då det bara är vi två, sen så kommer jag även kunna besöka min kusin som bor i Florens. Kommer bli underbart!! Sen ska vi inte glömma bort resan till Alicante i juni som mor min bjudit mig och Felicia på, även då följer min älskling med. Känner verkligen hur bra 2014 kommer bli. Grymt!


5 jan 2014

Det här året har börjat så himla slappt men jag borde egentligen göra ett försök till att plugga till en omtenta... Sen är det så trist väder ute som det bara kan bli. Usch. Vi får hoppas att det vänder!

Här är en bild på mina naglar som jag gjorde till nyårs. Helt godkänt resultat för att vara gjorda av mig skulle jag säga :-)


Tjugohundratretton del två

Juli

Mycket fokus på träning under juli, jag jämförde före- och efterbilder med fyra månaders mellanrum som visade finfina resultat! Jag jobbade även mycket under denna månad men det gjorde inget eftersom jag trivs så himla bra på min kära avdelning. Sen så bestämde jag och Alexander att vi skulle göra det offentligt med att vi var tillsammans igen. En riktigt härlig månad!!







Augusti

I början köpte jag och Alexander säng och soffa som kom att passa sjukt bra hos mig, men det är ju fortfarande våra gemensamma möbler. Jag gjorde min sista dag på jobbet, fick njuta av den härliga sommaren som verkade komma på allvar i augusti och sedan åkte jag och Alexander till huvudstaden. Där visade jag Alexander runt en massa, vi (mest jag hehe) shoppade, gick på skansen, gröna lund, åt massa gott osv. Ett par riktigt fina dagar fick vi tillsammans! I slutet av augusti var det dags för Alexander att flytta möbler osv ner till Umeå vilket inte var så skoj eftersom det kändes så tomt i min lägenhet när alla hans saker försvann. Allt som allt sommarens bästa månad hittills på året tror jag :-)







September

Alexander flyttade ner till Umeå och därmed drog skolan igång med en riktig rivstart! Sjukt tung kurs till en början på mer än ett sätt men jag fick ju vg på den så jag ska inte klaga. Jag klippte även pannlugg i september, kul med omväxling! Icke att förglömma så fyllde jag 21 och spenderade min födelsedag med min älskling nere i Umeå. Kort efter det drog jag på mig en riktig bamsing till förkylning och mådde skit. Till slut fann jag och Alexander en lägenhet i centrala Umeå och trots den höga hyran och tusen andra faktorer som gjorde det hela komplicerat skrev vi på kontraktet utan funderingar! Månaden avslutades med en tripp till Luleå för inflyttningsfest vilket var skoj! En väldigt blandad månad men helt okej.









Oktober

Jäkligt stressig månad, vilket även september var, mest på grund av att vissa folk i min omgivning inte tycktes veta hur man beter sig. Aja träningen och kosten gick bra under oktober vilket gjorde mig på bra humör. Annars hände det inte så mycket denna månad, jag tycker nog att oktober och november är de två värsta månaderna på året pga mörker och i princip ingen snö.. Man skulle tagit två månaders semester till Jamaica här känner jag hehe.




November

Även detta en ganska trist månad med mycket plugg, seminarium, omtenta och studiebesök. Det blev lite häng i Umeå och jag fick några jobbpass. Ja ni ser, en månad där det hände noll intressanta saker!





December

Men så kom denna härliga månad med hög mysfaktor! Åh jag älskar julen, vill typ inte plocka bort alla julsaker hemma haha... Jag och Alexander tog vårt förnuft tillfånga och beslutade att riva kontraktet på lägenheten i Umeå vilket kändes helt fantastiskt bra, verkligen! Jag och Christina skrev klart vår uppsats väldigt tidigt och fick ett lååångt jullov vilket var sjukt uppskattat. Både träningen och kosten gick åt skogen denna månad vilket resulterade i lite viktuppgång men jag brukar säga att det är viktigare att tänka på vad man stoppar i sig mellan nyår och julen, inte julen och nyår hehe. Det blev även inflyttningsfest i Umeå, rätt mycket jobb och en resa till Hemavan spikades. Sen så flyttade min älskling hem över jul och vi hade en så himla fin jul tillsammans, puss. Slutligen kom nyårsafton som spenderades i Falkträsket med ett gäng trevliga filurer. Vi åt gott, drack gott, gjorde massa charader och skålade in det nya året. Jag och Alexander inledde året med en puss hihi. Sjukt lyckat alltihopa, älskar december ännu mer efter detta!



Sammanfattningsvis var 2013 ett sjukt händelserikt och jag ber till gudarna att 2014 blir ett betydligt mer harmoniskt år. Men jag måste säga att jag är sjukt stolt över att ha gått ner totalt 11kg och därtill byggt muskler. Kanske inte den mest effektiva viktnedgången men vafan ELVA kg. Om ett år har jag gått ner ytterligare 11, ni ska få se! Men rent generellt hoppas jag att jag under 2014 kommer få vara med om massa skoj, vara med med min älskling och umgås med nära och kära och bara få ha det jäkligt nice! Jag är så nyfiken på det här året, bring it on 2014!

RSS 2.0