Lika som bär




Härliga tider

Hola. Vad långa pauser jag tar mellan alla inlägg. Illa... Hur som så är allt tok-bra med mig!

+ VG på tentan
+ 1 december på söndag = julmyset drar igång på riktigt
+ Turen att få leva med världens finaste människa
+ Nuvarande kursen är intressant men framförallt LUGN
+ Inväntar ett paket från Zalando

- Kan snön komma tillbaka?!?!?!
- Omtenta på fredag (snällasnälla låt det gå vägen)
- Antifeminister som förstör mitt humör




Jacka och träningsbag från Zalando - komsikomsi!!

Pussas här!

Måndag, ny vecka med nya möjligheter. Veckan som varit var lite tuff och därför var det tur att jag fick ha min andra hälft hos mig från torsdag till idag. I veckan blir det fokus på träningen och lite skol-grejer. På torsdag ska min kissekatt opereras också, stackars kisse.

För övrigt längtar jag sönder tills julen drar igång och nu har all snö försvunnit... Skoj. Jag har åtminstone redan fixat nästan alla julklappar, stjärna i kanten till mig! På tal om julen så stötte jag på denna "mistel" i mejeriavdelningen på ICA, utifall man skulle vilja pussas medan man handlar. Gulligt! Började dock sakna mitt hjärta då jag såg den ♡




Barn och könsroller

Sådant här gör mig lite upprörd. Det trillar ned en leksakstidning i brevinkastet. På de rosa sidorna sitter små flickor och leker med dockor, köks- och städredskap och smink. Medan man finner små pojkar lekandes med bilar, vapen och actionfigurer där färgtemat är övervägande blått. Liknande saker kan man finna i klädbutiker och andra sammanhang.

Jag är rent så less dessa könsroller att jag vill kräkas. Därför blev jag väldigt glad när jag läste detta: http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3786039.ece?service=mobile


Jag hoppas dessa så kallade "roller" försvinner snabbt som attan!

Hej efterlängtade vinter

Det var så underbart att komma hem sent i söndags till ett snötäckt Skellefteå. Jag log hela promenaden hem. Det kändes så harmoniskt och mysigt. Hösten blev lång, mörk och tråkig men nu är det förbi. Tjoho!


Veckan som gått

Tentan kändes riktigt bra (ta i trä). Nya kursen började lugnt. Jag överraskade Alexander med att komma ned till Umeå två dagar tidigare. Vi har myst och hängt med massa goa blivande socionomer. Nu sitter jag på bussen, 30 minuter från Ske-å. Jag saknar redan mitt hjärta. Det är tur jag har denna lurvboll som väntar på mig hemma hihi.


Tentan är kommen

Nu har jag gjort allt i min makt för att kunna klara tentan imorgon. Jag gör mitt bästa och sedan kommer jag njuta av att ta stegen ut ur tentasalen. Ny kurs på onsdag, generöst med några timmars ledighet iallafall hehu. Jag kom just hem från en liten löprunda och nu ska jag ta det lugnt, kanske repetera en extra gång, men sen är det nog!

Var förresten förbi Bureå kyrkogård sent i fredags. Så himla vackert med alla ljus. En fin gest till våra saknade.


Time runs by

Ojoj så fort veckorna går. Jag hinner knappt med i svängarna! Förra helgen var vi sex tappra som krigade på Boda Borg och det var riktigt kul! Hade själv inte varit där på säkert 7 år så då var 10 stämplar av 16 rätt bra tycker jag :-)
Veckan som gått nu har bestått av massa repetition inför tentan på tisdag. Det känns som att det börjar sitta men jag vette tusan... Jag hoppas det går vägen iallafall.
Sitter just nu på jobbet där det är helt lugnt. Klockan 20 ska jag hem till min älskade och se idol och mysa. Imorgon blir det hockey och en sväng till Bureå. Jag önskar eder alla en fröjdefull helg!
Min knas-kisse

RSS 2.0