Take control


Dag 14 – Det här hade jag på mig i dag

Det enda jag gör på dagarna är att jobba eller träna. Hinner aldrig ha på mig några fina kläder, så nu slutar jag skjuta upp det här inlägget och så fortsätter jag med min evigt utdragna lista som kommer bli ännu mer utdragen. Målet får bli att ha betat av den innan sommaren är slut! Eller ja, vart nu sommaren håller hus någonstans... Nedan kan ni iallafall få se en dålig bild på klänningen jag hade på midsommarafton! Panik-köp på Gina Tricot dagen före. Jag gillar den :-)
 

Smile for me baby


Lev

 
Igår råkade jag publicera ett inlägg på den gamla bloggen. Hehe oops. Där skrev jag iallafall att min midsommar var väldigt lyckad, men tyvärr hann jag endast ta en bild (se ovan) innan jag tappade bort mobilen i x antal timmar. Hoppas på att få tag på lite bilder från kvällen snarast!

Stressig början på dagen. Solen sken. Midsommarkransar gjordes. Jag åt kött som inte var färdigt. Det spelades volleyboll och brännboll. Vi sjöng snapsvisor och förtärde alkohol. Det badades i älven. Sedan in i en proppfull bastu. Vissa visade lite väl mycket hud. Dansen kring midsommarstången glömdes bort. Jag tappade bort mina bilnycklar, fick tre timmar sömn och vaknade upp med en blå och svullen överläpp. Tacktacktack till alla som gjorde kvällen fantastisk!!

Jag var kär i dig på dagis

Mindre än fem timmar sömn. Tio timmar jobb. Stressa som tusan. Anlända till en förfest där alla tänkt dra på olles kl 21. Vandra längs gatorna med bruden på bilden. Diverse buskar. Trapphus. Evigheternas kö. Verandans dansgolv. En 16 år för sen kärleksförklaring. Sammanfattningsvis en trevlig kväll!

Bittert

Det var det EM:et för Sveriges del. Shit va surt. Matchen mot Ukraina tänker jag inte ens kommentera, men kvällens match måste jag säga att våra grabbar gjorde bra. Det gick bara inte vägen. Aja, nu blickar vi framåt mot VM 2014 och hoppas att går vägen. Vi kan ju börja med att kvala in åtminstone.

Igår trillade ett par tusenlappar in på mitt norska konto. Semesterersättning, jag älskar dig! Det kom verkligen lägligt och ett stort glädjeskutt gjorde jag. Imorgon kl 08:00 drar jobbet igång. Som jag har längtat! Det tar dock emot att stiga upp med tuppen om bara några timmar... Avslutar denna bittra kväll med att kolla Pretty Little Liars tills jag slumrar in.

Dag 13 - Den här veckan

Ja, jag får väl fortsätta med detta även fast jag inte skriver varje dag hehe. Den här veckan. Jaha, ja den här veckan är väl lite sämre än förra veckan eftersom jag då befann mig på varmare breddgrader. Men nu har sommaren börjat kika fram både igår och idag. Mer sol och värme åt folket! Från och med idag och sju dagar framöver är jag ensam hemma med tillgång till bil. Kung. På fredag är det dags för vårt landslag att ta sig an engelsmännen i EM. Det är svårt att hålla hoppet uppe, men det är klart jag ska titta och heja som tusan ändå. På lördag drar jobbet igång, vilket känns superbra! Söndagen bjuder på 2årskalas i Frostkåge. Ja, det var väl det jag hade att säga om denna vecka.


Så här känner jag mig just nu (jättesnigel i Thailand)

Ayia Napa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Back in town

Efter att ha flugit för fjortonde gången på ett halvår är jag hemma i ske-å igen. Resan har varit fantastisk. Värme. Sol. Bad. Vackra vyer. God mat. Lite fotbolls EM. Promenader. Total avkoppling inför det stundande sommarjobbet. Det hade inte kunnat bli bättre. Som vanligt är det väldigt lite dator och väldigt mycket annat som händer, men ska försöka ta tummen ur och lägga upp lite bilder från resan. På lördag börjar jobbet och allvaret om. Tills dess ska jag njuta av sommarvärmen (*kylan)

 

Åtta timmars väntan på flygplatsen i Peking på väg hem från Thailand


Beach bag

Ikväll hittade jag denna fantastiska väska. Ett måste på beachen i sommar (om den någonsin tänker komma till oss i norr??) ! Imorgon är det sista dagen på stranden. Hejhopp

Bränna

Efter 1,5 dag i solen ser jag ut så här. Tack Thailand! På onsdag ska vi besöka Nissi Beach, en av de finaste stränderna i Europa har jag hört. Spännande. Nu ska jag skalla kudden och förhoppningsvis sova bättre än jag gjorde förra natten.
Orkar ej skriva dag-inläggen denna vecka. Har varken tid eller lust med sådant när jag kan njuta av utlandet! Har ändå misslyckats med att skriva varje dag, så skitsamma ;-)

Sunny sunday

Att jag glömde laddaren till mobilen, digitalkameran, raklödder och rakhyvel hemma i skeå är bara sjukt. Good job, Lina. Borsett från det har jag det alla tiders här på Cypern. +32 och strålande sol idag och det verkar ska hålla i sig veckan ut. Bilden visar vår utsikt från rummet :-)

Packat & Klart

Imorgon bär det iväg, men redan inatt bilar vi uppåt till Luleå. Det blir nog få inlägg kommande vecka, om det ens blir några alls. Ha det bra här hemma i regn och rusk! När jag kommer hem ska det vara sommar på riktigt och jag och mina vänner ska erövra sommaren 2012. Adios ♥


Dag 12 - Min bästa vän

I början av livet tycks jag minnas att man bytte "bästis" lika ofta som man bytte underkläder. Din bästa vän ena dagen kunde nästa dag vara din värsta fiende. Tjoller. Idag är det lite mer ordning och reda på vart man har folk. Jag är omringad av en skara riktigt fina vänner och jag gillar egentligen inte att peka ut någon som ska vara "bäst". Men det finns ändå en person som har titeln Min bästa vän. Marcus Lundmark. Snart 6 års vänskap och ingenting kommer någonsin kunna skilja oss åt. Så enkelt är det :-)


Oi oi oi oi oi

Denna låt må vara uttjatad i de flestas öron, men jag kan inte komma ifrån att tagga sommaren som aldrig förr när jag hör den! Slänger på mig ett par jeansshorts. Går ut på gatan. Börjar dansa. Slutar aldrig.

Dag 11 - Det här kan jag inte vara utan

Ja, jag skippar att nämna sådana allmänna saker man inte klarar sig utan. Så som familj, vänner, kärlek osv osv. På denna punkt måste jag vara lite tråkig och svara något som de flesta inte klarar sig utan: MOBILEN. Fast jag har inget vanligt beroende. Mitt förhållande till mobilen är inte riktigt sunt. Den är alltid med mig. När den har lågt batteri får jag panik. När det plingar till i den måste jag kolla direkt. Det där är saker som jag tror många kan uppleva, MEN det blir värre.. Ända sedan jag skaffade min smartphone (HTC Wildfire) för 1.5 år sedan har jag flitigt använt den till att chatta med folk på Facebook och på senare tid även till att Twittra. Det går inte många minuter mellan gångerna jag uppdaterar dessa. "Någon KAN ju ha skrivit något!" är en väldigt vanlig tanke i min skalle. Jag vill inte ens veta hur många gånger jag uppdaterar per dag. Även fast min hjärna vet om att det inte hänt något de senaste minuterna, vill mina händer plocka upp mobilen och kolla. Det kan ju faktiskt ha hänt något revolutionerande sedan jag kollade sist! Eller...?

Jag har funderat på att stänga av mobilen i en hel vecka och sedan leva med det. Jag ska försöka, men det är svårt på sommaren när det är så mycket som händer och sker hahaha... Ja, ni ser ju... En vacker dag ska det pipa till i min mobil och min första tanke ska vara "Det där kan jag kolla senare".


Vad skulle jag göra utan dig ♥

New

Hejsan hoppsan! Har glömt bort att blogga på två dagar, oops. Ovan ser ni en bild på det nya tillskottet i min bikini-familj. Man kan aldrig få för många hehe. Ikväll styr jag och ipe skutan mot Kåge. Imorgon blir det morgonträning och kvällshäng. På söndag kl 02.00 rullar jag och mor min iväg till Kallax flygplats. Gött.

RSS 2.0