Vår kärlek slutar aldrig brinna

Kommer hem efter en fullspäckad kväll på jobbet och möts av ostbricka och ett fint doftljus. Vad ska man säga ♡




Slöjdgatan fem

65.2kvm, två rum och kök, byggår 2014, Väst på stan, Umeå, två personer som älskar varandra och världens sötaste katt.

Ojojoj så glad jag är!! Jag trodde verkligen inte att det skulle gå såhär fort att hitta en lägenhet. Jag hittade dessa sprillans nya lägenheter i fredags och fem dagar efter så har vi fått en?! Det är heller inget minus att lägenheten är nybyggd och ligger dryga fem minuters promenad. Självklart är hyran mer än vad vi betalar för tillfället men med vår aktuella hyra +busskostnaderna varje månad så skiljer det inte ens en tusenlapp. Så himla bra det ska bli att få bo med min bättre hälft igen ♡ synd bara att det dröjer fem månader...




Bordet i mina drömmar

Den stora presenten av Alexander fick jag faktiskt i fredags. Jag har länge velat ha/göra ett bord av lastpallar med hjul - och nu har min fina byggt ett åt mig! Det enda som ska göras är att sätta plankor på undersidan också så att det utgör ett hyllplan. Superfint! Världens absolut bästa pojkvän har jag ♡


Today more than yesterday and less than tomorrow

Min födelsedagspresent av min älskling blev lite uppdelad, vilket bara var roligt! Nere i Umeå på själva dagen fick jag bland annat en mugg med ett väldigt fint budskap ♡




Nytt i läggan

I måndags hämtade jag hem vår nya soffa. Det blev hur bra som helst!! Ignorera det fula soffbordet och att taklampan hänger fel. Det ska åtgärdas snarast möjligt! Dessutom köpte jag en ljusslinga med rislampor i Umeå förra veckan som jag satt upp ovanför sängen. Helnöjd :-)






Världens bästa

Ingen förbättring på förkylningen och idag har jag stannat hemma från skolan för att jag vaknade upp mer död än levande imorse. Jag har spenderat hela dagen i soffan framför Grey's och tyckt lite synd om mig själ. Att vara hemma ensam sjuk är verkligen en pina tycker jag. Hela dagen har jag suttit och önskat att jag haft min älskling hos mig...

Alexander ringer från Umeå (påstår han) då han går hem från universitetet. Jag bestämmer mig för att gå på ICA medan vi pratar. När jag kommer ut genom ytterdörren står han där, kärleken i mitt liv! Ojojoj så glad jag blev och heeelt lurad. Det är nästan löjligt hur mycket jag älskar min Alexander ♡


Sjukling

Det känns som att min hjärna ska tränga ut genom mina ögon, näsan rinner, det ömmar i hela kroppen och min hals är åt helvete. Long time no see, förkylning...

Annars är det enda jag tänker på nu för tiden att hitta lägenhet i Umeå så att jag och min älskade kan bo under samma tak igen. Jag kommer bli så jäkla glad den dagen vi hittat något!!


Några bilder som jag framkallat och satt upp i hallen ♡

Tjugoett

Jaha då var man ett år äldre, ett år klokare och ett år snyggare. Inte så jätteball men har haft en superfin dag med tårtor&sång, presenter, tacos, bio och massa mys. Har för övrigt varit i Umeå sen i onsdags och åker hem på söndag. Jag längtar tills vi hittar en lägenhet här och kan bo tillsammans igen ♡



9 sep 2013

Hola. Idag har jag spenderar förmiddagen på bibblan och sedan 9h på jobbet. Känns lite ringrostigt efter en ledig månad! Skoj att träffa alla igen :-)

Har haft en superfin helg med min älskling som igår kväll överraskade med att stanna en natt extra. Hur gullig?! Nu är han i Umeå igen men på onsdag ses vi igen och jag stannar ända till söndag. Kan knappt vänta!

Annars har vi bara myst på en massa, shoppat, ätit på bishops och även hunnit med en födelsedagsfest. Sen så började vi se Grey's Anatomy igår, verkar som en riktigt bra serie!


luv u ♡

Sju favoriter



Här nedan följer de låtarna som jag blivit tokig i under sommaren. Så jäkla sköna allihopa!

Tom Odell - Another love
The Lumineers - Ho hey
The Head And The Heart - Rivers and roads
Kim Cesarion - Undressed (live)
The Royal Concept - World on fire
Bastille - Pompeii
James Blunt - Bonfire heart

Gör som jag - lyssna och njut!

Förkylningens tider

Nu har jag varit förkyld till och från i två veckor och det är bara att inse att det troligtvis kommer fortsätta så... Idag känner jag mig riktigt dålig med huvudvärk, hosta och febrig. Aja jag har klarat mig undan sjukdomar i ett halvår nu så jag får väl nöja mig med det.

Annars då? Skolan har dragit igång igen. Statistikkurs på 15hp. Fetttt. Sen så väntar jag på två omtenta-resultat där jag hoppas speciellt att en av dom gick vägen.

Imorgon kommer min andra hälft hem igen och vi ska rå om varandra hela helgen. miss you my love ♡


nu kan jag till och med bli glad när jag tittar på min nyckelknippa! Tyckte det var sött :-)

Klipp klipp

Idag var jag lite wild and crazy och klippte pannlugg! Jag hade dessutom inte klippt mig på drygt åtta månader så mitt hår var minst sagt i behov av uppfräschning!! Känns ovant men är nöjd :-)

Det är nästan lite kusligt hur lik jag är min 14åriga syster på bilden till vänster!! Crazyyy

DW

Igår var det som sagt ett år sedan jag och Alexander blev tillsammans. Eftersom han även flyttade till Umeå igår ville vi tillbringa kvällen på restaurang och film-mys. Som en överraskning hade min älskade köpt ett Daniel Wellington-armbandsur till mig. Nu kan vi matcha våra handleder, hihi så fint. Jag bjöd på middag på Kriti och sen såg vi senaste Wallander. Kvällen gick alldeles för fort och så stod jag ensam kvar på busstationen med en tår i ögat. Jag hade en supermysig kväll och kan knappt vänta tills vi ses på fredag igen. Puss.


Denna skönhet pryder nu min arm. Så himla fin. Tack ♥

Kärlek

Idag (1 september) är det ett år sedan vi blev ett par på riktigt. Början av 2013 var tuff för min del och det ledde till en paus. Men nu är det åter vi igen och jag är så upp-till-öronen-lycklig. Det finns ingen som du ♡


RSS 2.0