Syster

Denna tavla (50x70cm) gav jag och min syster till vår kära mor i julklapp. Jag gillar den :-)


Någon som är sugen på en öl?

Trots att det spilldes mer dricka än vad som dracks hemma hos mig igår, hade jag en riktigt trevlig kväll! Idag fann jag många öl i min kyl. Usch.


God jul

Jaha då var det jul igen! Har haft en jättebra start på min julafton som började med julklappsöppning tillsammans med älskling. Sen bar det av till pappa och fler klappar. Är så himla nöjd hittills, både med de klappar jag fått och gett! Det som återstår av denna dag är kalle, åka vidare till mamma, julbord, fler julklappar och sedan träffa min fina igen.

Jag hoppas alla får en dundermysig julafton :-)


22 dec 2012

I torsdags gick jag den otroligt goda nyheten att jag klarade omtentan. Glädjeskutt! Nu kan jag slappna av lite under julen. Så igår köpte jag mig två superstora koppar på Indiska för att unna mig själv något.

Idag blir det ett sista ryck på stan (tillsammans med alla andra skelleftebor). En sista julklapp, alkohol och eventuellt kläder ska inhandlas. Det är bara att plocka fram de vassa armbågarna och ge sig in i julstressen!


Födelsedagsfirande

Idag var det en speciell dag, nämligen min fina mammas födelsedag! Det firades med bio, fika, lite paket och julgransklädning. Fyra dagar kvar till julafton. MYYYS!!


Julbak

Igår blev det julbak för fulla muggar! Lussebullar, pepparkakor, fudge med jordnötter och rockyroad. Julen är rätt nyttig hehe. Senare igår blev det The Hobbit på bio. Bra lördag :-)


Julkort på mejlen

Hihi min mamma är så söt!


Livet är bra


Dags för småplättar


Hoppsan


They are always with you

Alltså, nu är jag lite mållös. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, vart jag ska börja eller sluta, hur mycket jag ska säga eller om jag ens borde säga något alls om detta. Jag har, så länge jag kan minnas, trott på att det finns någon slags "ande-värld", andar som finns hos var och en av oss. Samtidigt har jag varit lite skeptisk eftersom jag aldrig fått det bevisat för mig. Fram till igår.
 
Denna fritt främmande människa är en vän till min pojkväns familj och det var en ren slump att jag fick träffa honom, så det finns inget fuffens bakom det hela (han har även medverkat i ett program på 7an). Han beskrev avlidna släktingar till mig som stämde väldigt väl, ålder och dödsorsak bland annat. Sedan tog han kontakt med mina avlidna farmor och sa saker hon ville förmedla till mig. Det första han sa var "Man formas av sina föräldrar och sin barndom, det måste du ha i åtanke", då visste jag att det inte var någon lek. Ni kanske tycker det låter urfånigt eller tror det bara är någon flummig typ som hittar på saker, men det är lätt att säga när man inte själv har provat. Han visste väldigt specifika saker om mig bakåt i tiden och vad som kretsar i mitt liv just nu. T.ex att mina studier kommer kännas mindre stressiga om 1,5 år, vilket stämmer eftersom vi går ut i praktik om 1,5 år. Han sa även till mig att sova mer, dricka mer vatten och stressa mindre, vilket är tre saker som jag tänkt på senaste tiden. Han nämnde andra saker också, men tänker inte dra upp det privata här på bloggen. Han berättade även eventuella händelser i framtiden, så det blir spännande att se om det stämmer!
 
Tanken med detta inlägg var inte att bevisa för er att andar finns. Ni får tro vad ni vill, men jag vet.

En julklapp till mig själv

Eftersom jag hade 25% rabatt på valfri vara på Kicks valde jag att köpa Escada Island Kiss till mig själv som en julklapp eller nåt. sen fick det även bli ett silver/glitter-nagelack från IsaDora. Bra fredag!

På tal om hår

Nu är jag inte halvblond längre! Topparna är dock fortfarande ljusare än botten och eftersom det var en toning kommer färgen släppa lite också. Men jag är nöjd!!


Hårtips

Jag har länge krigat mot mina hårtoppar som alltid känts oändligt torra. På senare tid har jag börjat använda Goldwell Elixir, en fuktgivande olja som ger glansigt och lättkammat hår. Den är gudomlig och jag är helt fast! Det funkar på alla hårtyper också och finns att köpa på de flesta hårsalongerna och på internet. En annan sak är att den räcker länge och därför värd pengarna (ca. 199-310kr). Ett hett tips så här i juletid :-)


Jag älskar dig


Det kallas vinter

Jag vet inte hur det är med er, men jag är lite trött på alla tusentals bilder och kommentarer om hur eländigt mycket snö som ligger på marken och den låga temperaturen vi har nu. Sverige är landet där vi bor och vi befinner oss i en årstid som kallas för vinter. Varje år är det exakt samma sak. Sluta gnälla och mys i vinterkylan istället. Tack och hej!


3 dec 2012

Vi har en uppgift i skolan att läsa ett antal sidor i boken "Bära eller brista - kommunikation och relationer i arbetet med människor". Jag kom över en sida i denna bok om personlig utveckling som jag tyckte var intressant, så jag valde ut lite punkter från den övningen där man ska avsluta meningarna.

 

Jag trivs bäst med människor som är ärliga och fulla av glädje

Jag skulle gärna ha velat vara 175cm lång

Jag saknar känslan av att inte känna stress

När jag var liten var min högsta dröm att bli polis

När jag har pluggat färdigt vill jag resa över hela världen

Jag är helt säker på att livet inte är som allra bäst i unga år, vilket många verkar tro/påstå

När jag hamnar i konflikter reagerar jag ofta genom att vara tydlig med vad jag anser om saken

Jag betraktar mig själv som en framåt person som är väldigt glad i livet

Det som gör mig mest glad är att få umgås med glada människor

Jag tycker bäst om böcker och filmer som är baserade på verkliga händelser

Det finns stunder då jag önskar att jag varit förälder, barn är ju så fantastiskt fina!!!

Medan jag pluggar drömmer jag om och planerar mina framtida resor ut i världen

När andra inte säger vad de egentligen vill/tycker blir jag oerhört frustrerad

Jag är bra på att lyssna på andra

Jag känner mig hjälplös när jag inte kan påverka

Folk kan lita på att jag är mig själv

När jag blir arg, så ryter jag oftast ifrån

Jag vägrar att bli kontrollerad av en annan människa

Jag känner att jag är mig själv tillsammans med andra när de accepterar mig för den jag är

Mina största styrkor har jag fått genom mina motgångar

 


En dvärg har byggt badrummet

I fredags var det invigning av lägenheten på riktigt. Massa trevligt folk kom hit på inflyttningsfest. Utgång på Allstar och till slut hemgång. Någonstans under kvällen fick jag väl i mig en gnutta för mycket alkohol. Jag lämnar det så hehe. Det resulterade i alla fall bakisdagen från helvetet igår. Men sammanfattningsvis blev det en superbra kväll!! Detta var inte sista gången det var fest på oskarsvägen :-)


RSS 2.0