Dag 10 - Ett ögonblick

Jag har dåligt med bilder på denna datorn, men jag fann en bild som passade bra in till detta inlägg. Jag och isabell, 7 år gamla. Typ igår, med andra ord :-)


Käppar i hjulet


Istället för att roa mig på brännbollsyran i helgen har jag hoppat runt på kryckor. Jättekul. Sverige vann ESC iallafall. Inte för att jag bryr mig egentligen, men det var kul att se ändå. I övrigt har jag nu tre veckor ledigt innan sommarjobbet sätter igång, varav en vecka i Cypern. De första sommardagarna för i år har kommit. Jag känner mig så glad, sen är jag väldigt förväntansfull och nyfiken på denna sommar. Trots extrem pollenallergi och fotskada så är livet riktigt bra nu!

Dag 9 - Platser jag besökt

Platser. Hmm, det kändes väldigt luddigt. En plats kan ju vara allt ifrån Möjligheternas Torg till olika länder man rest till? Jag och min fader räknade idag upp alla länder vi besökt, så jag kan väl nämna mina medan det ändå är färskt minne.

Finland. Mexiko. Schweiz. Italien. Lichtenstein. Spanien. Grekland. Turkiet. Tyskland. Frankrike. Bulgarien. Norge. Thailand. Det var alla, om man inte räknar med mellanlandningar (eller bilresor med random thailändare till Kambodja). Min lista på länder jag vill besöka innan jag går i graven är oändlig. Jag vill resa och se alltihop NU! Om en vecka kan jag även checka av Cypern som en besökt del av världen. En vecka där med mamma väntar :-)


Jag vill tillbaka till Thailand...

It's so sad



Så här ledsen är jag idag. Jävla fot.

Dag 8 - Då mår jag som bäst

Idag mår jag inte som bäst p.g.a min fot och därför orkar jag inte skriva nå mycket nu. Jag är en riktig sommar-människa. På somrarna, eller i ett varmt land, mår jag riktigt toppen. Annars mår jag alltid kanon när jag får umgås med mina fina vänner. För att ge specifika tillfällen då jag mår som bäst kan man därför slå ihop dessa två. Sommardagar/kvällar och häng med vännerna vid någon eld, brygga, i en stuga eller på festivaler. Det är rätt oslagbart ♥


Tre flickor som får mig att må bra :-)

Dumma fot

Igår jobbade jag 9 timmar i Frostkåge och sedan hängde jag hos Alexander hela kvällen. Idag var planen att jag skulle dra med folket till Umeå och brännbollsyran, men självklart vaknar jag upp med smärta i foten. På grund av överansträning och dåliga skor haltar jag nu runt på ett ben. Kan inte stödja på vänster fot alls. KUL. Fett skoj. Nej, denna dag kan ta sig...

Dag 7 - I min handväska

 

Min handväska, som jag avgudar, köpte jag i Oslo som en födelsedagspresent till mig själv förra året. Love it. Plockade ur alla saker jag hade i den för tillfället, men det brukar tillkomma och försvinna saker dagligen.

 

Kaliber Vit Portion - "AAAHH ofta du snusar?!?!" Nej, det gör jag inte. Jag snusade ibland på fester förut, men inte längre och jag vet inte vad jag ska göra av dosan. Någon som vill ha?

Nattandställning - Som jag använder allt för sällan... Skärpning. Fun fact är att det imorgon är 1 år sedan jag blev fri från tågrälsen.

Börs - Ja, det heter så. INTE plånbok.

Kestine - Tabletter mot min hemska pollenallergi som aldrig tycks försvinna.

Digitalkamera - Givet att alltid ha med tycker jag.

Smink - Kan vara bra att ha ibland.

Hörlurar - Mina älsklingar som är anpassade för oss med missbildade öron.


Dag 6 - Mina syskon

Mitt syskon. Min lillasyster. Hanna Felicia Ekesryd. Efter att ha levt ensam med mina föräldrar i 6,5 år blev jag storasyster. Det var en stor omställning och jag kommer ihåg svartsjukan jag kände i början då all uppmärksamhet inte var riktad mot mig längre. Fullt normalt. Hon var en väldigt energisk liten skitunge som gillade att provocera mig och jag bråkade tillbaka. Nej förlåt. En skitunge var hon inte, det var bara jag som tyckte det ibland hehe. Hon var en sådan himla gullig liten krabat! Vilket påminner mig om faktumet att vi är väldigt lika i utséendet. Lika som bär. Eller, det är svårt att vara lika som bär när åldersskillnaden är så stor. Man ser åtminstone direkt att vi är syskon. Hur mycket Felicia än säger emot. "Nej, vi är INTE lika! Jag vill inte vara lik dig". Haha det värmer.

Idag är hon 13 och jag strax 20. Skillnaden mellan oss blir allt mindre och det är så himla roligt att märka av! Det kommer komma en dag då det knappt märks av att det skiljer nästan 7 år mellan oss. Fan va ballt. Avslutningsvis vill jag bara säga att hon har, är och kommer alltid förbli världen bästa lillasyster ♥

Har tyvärr ingen bild alls på oss två på denna dator. Ska leta upp en imorgon och lägga ut! Blir kul att kolla lite bilder :-)

Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek. Det är så mycket mer än vad man kan beskriva med ord. Det är en otroligt stark känsla som präglas av tillgivenhet och värme. En känsla som man kan känna på så många olika sätt. När jag hör ordet "kärlek" tänker jag direkt på kärlek till personer. Personer i ens liv som man på ett eller annat sätt älskar. Att älska syskon, föräldrar, vänner, pojk/flickvän. Alla är olika sätt att älska på och alla är ojämförbara med varandra. Kärlek är den bästa känslan som finns, om ni frågar mig. Världens bästa lek (fast ändå inte en lek).

Självklart är kärleken så mycket mer än dessa få ord som jag skrivit ned. Jag gav er bara en enkel sammanfattning av min syn på den.


När man är rastlös kan man vara så här kreativ (och sedan äta upp den)

Dag 4 - Det här åt jag idag

Åhå, ett sådant djupt och intressant ämne! Jag har ätit väldigt lite den senaste veckan på grund av att min pollenallergi suger ut allt ur mig. Ork, matlust, allt. Men jag åt iallafall vid tre olika tillfällen idag varav den andra måltiden glömde jag fota. Attans bananer.

Jag började dagen (efter fyra timmar sömn...) med att äta min favoritmåltid på dagen: frukost. Fil + Special K-flingor + hallon = sant. Det är så himla gott och det äter jag varje morgon!

 

Efter en hektisk lunchrush på jobbet blev det dags för lunch. Här får ni fantisera ihop en bild på en liten tunnbrödrulle med sallad, orientdressing, kyckling och bacon. Onyttigt, men ack så gott.

 


Efter kvällens träning åt jag tre Ryvita-mackor. Världens godaste hårdbröd!


Och till sist råkade jag äta fyra rutor av denna godbit, hehe.

Dag 3 - Mina föräldrar

Jag hade alltså skrivit ganska många rader här och sen så försvinner det bara?! Jag blir lack... aja nu skriver jag bara en sammanfattning av vad jag skrivit tidigare..

 

Jag kan börja med att säga de klassiska orden: Jag har världens bästa föräldrar. Så känner nog de flesta, vilket är helt naturligt. Utan deras kärlek och stöd vet jag inte vad jag hade gjort. Alla goda råd och allt stöttande genom precis allting jag gör. De är väldigt olika varandra och jag har blivit något slags mellanting. Det jag menar är att jag har fått många egenskaper från dem samtidigt som jag gått min egen väg. De har hjälpt mig otroligt mycket till att bli den jag är idag och för det kommer jag alltid vara tacksam. Jag vill inte prata om dem var för sig utan tillsammans är de världens finaste föräldrar och jag kommer alltid älska dem av hela mitt ♥

 

Hittade tyvärr ingen bild på min pappa på denna dator... men fina mamma får vara med på ett hörn iallafall :-)


Drick den

Jaasi fredagskvälllen blev ju inte som planerat. Vin, ofrivillig tequilashot, mycket snack med finfolket, skjuts till stan, skjuts från stan för att hämta isabells legg, vänta i bilen, inse att krogen får bli en annan gång, snack i köket, mackor och spårlöst försvunna shorts (bra jobbat). MEN hur som helst var det ändå en lyckad kväll! Det var inte en sekund som var tråkig :-D tack alla fina ♥ Ni som har bilder från gårkvällen, lägg ut så jag får ta del av dem också!!

Igår var jag inte tillräckligt pigg för att skriva ihop något "Dag 3"-inlägg, så jag gör det nu istället.

För några veckor sedan. På den tiden man var fortfarande var brun..


"Hej jag vill ha en baguette"


Idag var min första dag ensam på kiosken. Det var ganska mycket folk och hälften ville ha baguetter. Ser jag en till baguette idag bryter jag av den! Lite sömn inatt, nästan ingen mat idag och full rulle på jobbet. Perfekt uppladdning inför kvällens bravader! Jag ska snart dra iväg till Isabell på förkrök (vart annars?) och sedan drar vi ut på Mollys/Allstar. Det ska bli superduper roligt! Har längtat hela veckan. Klackarna i taket helt enkelt :-D

Jag hinner INTE skriva om "Dag 3" ikväll. Jag skriver två imorgon istället!

Dag 2 - En sak ni inte vet om mig

Eftersom två av er som läser detta vet i princip allt om mig, är det svårt att komma på något som inte ens ni vet. Oj detta blir klurigt.. Det enda jag kan komma på är att jag samlade på kapsyler när jag var mindre. Jag hade hela min samling hos min farmor och farfar. Jag räknade allihop nästan varje gång jag var där och jag ville alltid spela ett "kapsyl-spel" tillsammans med min farmor (där jag ändrade reglerna så att jag skulle vinna). Stackars henne, att hon stod ut med mig haha. Jag hade cirka 1500 kapsyler när jag valde att sluta samla. Coolt.

Så intressant var det! Nej, men allvarligt talat så är det svårt att komma på något som ingen vet och som man kan ta upp här i bloggen, så ni får nöja er med mina kapsyler helt enkelt.


Den enda bilden med kapsyler på som jag hittade haha. Intressant text kräver intressant bild.

Dag 1 - Om mig

Lina Michaela Ekesryd är mitt fullständiga namn. Jag kallas för Lina, men har alltid ifrågasatt mina föräldrars val av tilltalsnamn. I höst passerar jag 20 jordsnurr. Det ser jag framemot. Men jag orkar inte ta upp allt om boende, familj, utbildning osv. Dels är det ytterst ointressant fakta och dessutom återstår det 29 dagar med ämnen som allihop handlar om mig på ett eller annat sätt. Därför valde jag att bara skriva lite om mig som person i detta inlägg.

Jag anser mig vara en mycket omtänksam person, väldigt mån om att mina nära och kära har det bra och jag finns alltid där för dem. Prata är jag väldigt bra på, lite för bra på ibland kanske, men jag är en rätt bra lyssnare också. Det är väldigt sällan jag blir arg över något. När jag väl blir arg höjer jag rösten några decibel och sen är det bra. Jag är inte långsint, tvärtom, jag vill oftast försonas/lösa saker direkt, vilket inte heller är bra alla gånger. Jag är en väldigt känslomässig person. Jag tycker inte om att hålla känslor inom mig, utan jag uttrycker oftast vad jag känner/tycker på ett eller annat sätt. I övrigt är jag väldigt nyfiken av mig och jag gillar att sprida glädje och tror jag lyckas rätt bra med det. Det viktigaste att nämna här är att jag fullkomligt älskar att utvecklas som person. Det är en liten del av meningen med livet för mig. Se. Lära. Utvecklas. Förändras. Bli en bättre människa. Det låter som en klyscha, men jag gillar det :)


Trots att jag ser vindögd ut på denna bild lägger jag upp den för att visa mitt blonda hår som jag skaffade för två veckor sedan. That's right, i'm a blondie now hehe

Trettio dagar

Eftersom jag uppdaterar bloggen så dåligt nu för tiden tänkte jag göra en sån här liten 30-dagarsgrej, som jag hittade någonstans, med start imorgon. Nu har jag åtminstone EN sak att skriva om varje dag. Mer eller mindre intressanta saker, men det blir hur som helst inte helt dött här hehe. Let's go!

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – En sak ni inte vet om mig
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Mina syskon
Dag 07 – I min handväska
Dag 08 – Då mår jag som bäst
Dag 09 – Platser jag besökt
Dag 10 – Ett ögonblick
Dag 11 – Det här kan jag inte vara utan
Dag 12 – Min bästa vän
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Mitt tidigaste minne
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Min musiksmak
Dag 19 – Det här ångrar jag
Dag 20 – Ett annat ögonblick
Dag 21 – Det här gör mig upprörd
Dag 22 – Det här gör mig glad
Dag 23 – Det här får mig att gråta
Dag 24 – En första
Dag 25 – Mina rädslor
Dag 26 – Min favoritplats
Dag 27 – Det här saknar jag
Dag 28 – Min dag i bilder
Dag 29 – Mitt liv om 10 år
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Jobb

Efter att inte ha jobbat sedan 28e februari och varit hemma i Ske-å i exakt en månad utan jobb (shit vad tiden går!), fick jag idag äntligen hoppa i arbetskläderna! Riktigt kul. Nu slipper jag döda tid på dagarna och att pengar rullar in är ju inget minus heller. Kom förbi på frostkågekiosken i veckan eller nästa vetja!


Om mindre än tre veckor bär det av till värmen igen, även fast vi förhoppningsvis fått oss lite värme här i norr innan dess. Gillar bilden. Bra fotograf.

Happy things


Make each day count

Dålig uppdatering. Jag sitter väldigt sällan vid en dator nu för tiden. Har mycket annat för mig även fast jag inte jobbar. Helgen har gått åt till att umgås med massa fina vänner, se Sverige få storsmisk av ryssarna och lunchat och shoppat med syster. På fredag startar jag lite smått med att jobba. Ni hittar mig på Frostkågekiosken då och hela nästa arbetsvecka. Kul att få komma igång inför sommaren! Dock verkar sommaren vara väldigt tjurig i år. Vart är du, sommar? Vi väntar på dig!


Svalkar vinden värmer solen

Har suttit i solen flera timmar idag och bland annat skrivit ihop ett preliminärt arbetsshema inför i sommar. Det är mycket att ta hänsyn till. Träning men framför allt alla festivaler och andra festligheter hohohoho TAGGA!! För övrigt var jag och mor min på en lägenhetsvisning idag. En etta på Norrhammargatan. Lite sugen på att bo själv. Lite. Mycket. Aja, jag kommer nog inte få den så jag får drömma vidare.

 

Kanske dax att lägga ut lite bilder från Thailand snart? Jag har ju snart varit hemma i en månad för bövelen!


I won't worry my life away

Bra helg. Bakat överraskningstårta. Sett Rise of the Planet of the Apes (underbar film!). Tränat. Haft Eva&Adam-maraton i Kåge. Käkat födelsedagsfika och umgåts med bästa vännen. Det enda negativa om denna helg är snöhelvetet. FYfyfyfy!! Nej nu vill jag ha +25 och sol, tack.


Det går bra nu

Valborgs avklarat. Nu är det maj månad och jag förväntar mig massvis med sol och att temperaturen stiger rejält! Träningen går galant, lägenhetsletandet rullar på och sommaren är snart här . Kan inte bli bättre :)


fem år gammal bild typ. Nu börjar nedräkningen till sommar12 på riktigt! komsiiii

RSS 2.0