Work it out


Umeå

Bil till Umeå. Shopping. Vin. Fyllemiddag. Jesus. Björnfitta. Piratdans. Charader. Utgång. Stalker. Knäskada. Pizzakanter. Snökrig. (Grandiosa)pizza i sängen. Tandkräm överallt. Allsång till disney. Skedar och fiskpinnar. Bakiskäk. Bil till Skellefteå och hem till min älskling ♥
 
Där har ni en sammanfattning av vad som hänt denna helg för min del. Jag hade otroligt roligt! Ibland behöver man göra något utöver det vanliga för att ränsa tankarna från allt plugg. Om en månad bär det av igen fast åt motsatt håll, Luleå! Tack till alla som var med denna lyckade helg :-)
 
Det togs väldigt dåligt med bilder som vanligt... Skärpning!!
 

God natt


Soc

Tydligen är jag ett stort fan av Soc, utan att veta om det när jag köpt grejerna. Snyggt! Ikväll blir det ingen träning eftersom vi är bjudna på middag och hockey hos min kära mor. Mysigt :-)


Usch

Förutom att träningen och plugget gick galant idag så var detta en jävla skit-dag. Tog reda på när vår termin slutar till sommaren och självklart har vi bokat resan innan terminens slut. @%#^$£!!! Det blev att avboka och nu avvaktar vi tills vi hittar en sista minuten resa EFTER 7e juni. Tack och bock, dumma tisdag.


21 jan 2013

Idag drog skolan igång igen. Termin 2 here we come! Gym och långpromenad med moder blev det också. Skönt. Saker att se fram emot denna vecka är superhockeyderby på fredag och festligheter och övernattning i Umeå lördag till söndag. Kungligt!

För övrigt är himlen väldigt fin denna eftermiddag så jag tog ett kort :-)


Färdigt

Tentan är avklarad och får jag inte godkänt är det fel på lärarens bedömning, inte min kunskap! Så bra tyckte jag det gick och nu är termin 1 slut. En termin som kändes lång men som bara flög förbi. Vissa saker har varit väldigt intressanta och vissa andra helt ointressanta (forskning inom socialt arbete, fy i fan). Jag är nöjd med min första termin och ännu mer nöjd med mitt val av program.

Nu är det tre hela dagars ledighet innan termin 2 drar igång. LYCKA. De här dagarna ska jag göra roliga saker, njuta av ledighet och äta blodapelsin :-)


Du vackra torsdag

Idag är det superfint ute! Tyvärr är det cirka -25 grader och tenta-dags, det gör denna dag lite mindre strålande... Nej nu ska jag visa tentan vem det är som bestämmer!! Om jag inte fryser ihjäl på vägen dit förstås...


Världens bästa mamma

Var just förbi min mor med en egenkomponerad blombukett. Nu blir hon glad när hon kommer hem från jobbet :-)


Det drar ihop sig

Nu är det bara pluggpluggplugg fram till torsdag. Jag vill bara ha det bortgjort!! Är nyss hemkommen från gymmet nu, första passet av många, supertaggad! Nu blir det varmchoklad och mys framför tvn med min bättre hälft...och sen lite plugg på det :-)


My love

Idag kom min försenade julklapp av Alexander (eftersom vi lämnade in halsbandet för gravering). Utöver det kom min älskling med en bukett blommor också. Ord känns överflödigt <3


14 jan 2013

Nu väntar ett spinningpass och sedan hårdplugg på skolan med några andra blivande socionomer.

Dagens frukost: hårdbröd, blodapelsin och PLUGG.


Söndag

Solig dag, god middag och senare blir det bio. En bra dag med världens finaste :-*


Om man kunde resa i tiden

Igår bokade jag och min älskling en resa till Side, Turkiet. Jag har varit i detta land några gånger tidigare, men aldrig i Side, så det bli kul! Nu vill jag ha bort snön och plocka fram sol och värme. Aja nu har jag iaf något att längta till :-)


Reebok

Idag på spinningen började jag få skavsår under fötterna av mina löparskor. Det fick bli en snabb dusch och sedan in på Stadium. Nu är även jag ägare av ett par Reebok Eazytone! Perfekta skor till spinning, gym och promenader i sommar. I like it :-)


Två noll ett tre

Detta året ska bli ett hejdundrande bra år! Mina löften, som detta år SKA hållas, är att träna mer och äta mindre onyttigt. Riktigt originella löften hehe. Imorgon startar det nya, sunda året ;-)
 
!
Bye bye, I'm not gonna miss you!

Två noll ett två

Januari - Februari
 
Jag var bosatt i Oslo och hade turen att jobba på dagis med världens finaste arbetskollegor och barn. Jag saknar dem jättemycket och skulle så gärna vilja hälsa på dem! Annars hände inte mycket anat under dessa månader förutom att planera och tagga igång inför den stundande resan till solen.
 
 
Mars - Maj
 
Thailand 1/3-15/4. Ja, även fast denna resa slutade oväntat är den så sjukt oslagbar. Förutom att jag saknar värmen och den brunbrända huden, saknar jag mest av allt dykningen. Jag hann med tolv dyk i havet, en helt ny värld verkligen. Får jag inte dyka snart blir jag väl galen. Jag kommer absolut återvända till Thailand och då utforska västkusten!
 
När jag kom hem på svensk mark igen började jag söka jobb och lägenhet. Annars hände det inte så mycket spännande fram till sommaren.
 
 
 
 
Juni - Augusti
 
Efter att ha varit hemma i sju veckor var det dags att resa iväg igen. Denna gång med min kära mor till Cypern. Vi hade en superbra vecka med massa sol och omringade av fantastiskt fin natur. Dit kommer jag absolut resa igen!
 
I övrigt blev denna sommaren väl inte riktigt som den var tänkt. Tråkigt skitväder var det (99% regn är ingen överdrift), så timmarna jag vistades i solen går att räkna på en hand och min fina hudfärg från Thailand och Cypern var ett minne blott. Istället fick jag stå ut med att jobba på restaurangen utan kunder, och vad jag tyckte om min chef lämnar jag osagt här.
 
Men självklart finns det ljusa stunder även från denna sommar! Man umgicks ju trots allt med vänner på olika håll och var med om diverse upptåg, jag kom in på socionomprogrammet, festade och både Stadsfesten och Trästocks blev riktigt lyckade! Ja, man kanske ska bortse från att jag fick ett jack i knäet och åkte på en penicilin hehe... Sammanfattningsvis så var det en rätt dålig sommar, men jag ser det från den ljusa sidan; Sommaren 2013 kan bara bli bättre!
 
September
 
Skolan kickade igång med en rivstart. Jag fyllde 20 jordsnurr. Lägenheten blev min. Jag fann min älskling. En riktig toppenmånad!
 
 
Oktober - November
 
Jag flyttande in i min nya lägenhet i början av oktober och därmed kom den givna resan till IKEA. Dessa två månader var det extremt mycket fix med lägenheten och skolan var kämpig, men jag tog mig igenom det! Allt avslutades med en mycket lyckad inflyttningsfest!
 
 
December
 
Mysig månad som vanligt. Skolan gick galant och till slut blev det "jullov" (trots att det fanns plugg att ta tag i hehe). Jag hade en jättefin julafton med nära och kära och en bra annandagsfest i min lägenhet.
 
Inatt blev det ett nytt år. Jag tycker alltid det är så spännande med ett nytt år. Man vet aldrig vad som kommer hända! Min nyårsafton igår var den bästa jag någonsin upplevt. Supergod tre rätters-middag, roliga charader, bus, otaligt många skratt, tolvslaget vid parkbron, efterfest och sedan somna i min favoritfamn. Tusen tack till alla medverkande igår!!
 
Jag har tyvärr alla bilder från december på min mobil och är alldeles för lat för att orka lägga in dem på datorn.
 
 
OBS! Eventuella stavfel skyller jag på mitt vin-skadade tangentbord...

RSS 2.0