29 augusti 2013

Här ligger jag och inväntar avskedsmiddag på O'learys. Båda tentorna är nu gjorda och allvaret drar igång på måndag. Lite spännande ändå! Dock blir det ledsamt att vakna upp själv på måndag och inse att min fina är i Umeå... Menmen förhoppningsvis hittar vi en lägenhet där snart så att jag kan flytta ned också :-)

Till helgen vankas det stugsista och 1årsfirande. Det blir hög mysfaktor med andra ord!


Nytt i fönstret

Jag har börjat förbereda min lägenhet för lite höst, dvs lite mindre starka färger. Gardiner, blomma, kruka, vas och massa andra grejer som så småningom ska få pryda min fina lägenhet. Om några veckor kommer nya soffan också wiiiee!!






Fyfansågott

Bara för att jag blev så sjukt sugen på glass nu visar jag en galet god efterrätt från Stockholm så jag slipper vara sugen ensam. Jag menar, ta-så-mycket-du-vill-glass för 49 riksdaler - Vem kan säga nej till det liksom?!



Sthlm

Eftersom det var Alexanders första vistelse i Stockholm visade jag honom runt en hel del. Riksdagshuset, Slottet, Gamla Stan, Kungsträdgården, Kungliga Dramatiska Teatern (där jag även praktiserade i årskurs 9!). Sen vandrade vi även runt på Naturhistoriska Riksmuseet och blev fascinerade över allt från himmel och jord. Vi såg även en undervattensfilm på Cosmonova. Har ni inte varit där är det ett hett tips! Väldigt mäktigt och huuur taggad blev jag inte på att dyka igen... För övrigt åt vi gudomligt gott!! Bland annat massa god glass, mumma. Allt som allt 5 av 5 toasters! Toppenbra vecka med min fina ♥





Sthlm - Skansen & Gröna Lund

Det blev en heldag på Djurgården. Först skansen, där var jag senast då jag var ca 2 år så det var kul att fräscha upp minnet lite hehe. Det bästa var lemurerna och det värsta var spindlarna (huuvvaaa!!). Det var en riktigt fin djurpark och mysigt att gå runt där tillsammans med min bättre hälft :-)

Sedan bar det vidare till Gröna Lund. Jag kan säga att åka Katapulten, Fritt Fall och Eclipse med en väääldigt höjdrädd människa var en upplevelse i sig! Haha lite roligt var det. Men sen fick jag äta upp min skadeglädje när det var dags för spökhuset, mörkrädd och lättskrämd som jag är... Mycket bra dag och kväll med mitt ♡

































Sthlm - shopping

Oj nu var det länge sedan sist! Senaste dagarna har jag spenderat i Stockholm tillsammans med mitt hjärta. Vi har haft det så himla bra! Jag tänkte börja med att visa all shopping jag fick med mig hem. Det blev en del hehe.

3 t-shirts, 1 halsband, 2 koftor (den andra är stickad svart), fjärilsbyxor (lovelovelove!!), 3 tröjor, 1 skjorta, 1 blus, 2 par skor, 1 armband, sängkläder och 2 ljusstakar.

Tyvärr levererade inte alla de butiker som inte redan finns här hemma, Zara, Monki osv. Det mesta av kläderna är köpt på H&M och Bikbok, men byxorna är från Topshop. riktigt nöjd är jag iallafall :-)


















Sängen är kommen

Tjohoo nya sängen är här!!! Så himla bra det blev. Den står just nu utan ben eftersom våra huvuden skulle ta i taket annars. Det blir att skruva fast dem när vi skaffat annan lägenhet. Vi kommer sova som gudar inatt :-)


Baka med LCHF

Jag har ätit enligt LCHF i drygt 5 månader nu. Visst, jag har inte ätit strikt varenda dag, men jag kan säga så mycket att det fungerar och i kombination med träning märker man resultat supersnabbt! Det svåra för mig har inte varit att avstå från pasta, ris, bröd, potatis osv, det klarar jag mig lätt utan. Det svåra för mig har varit helgernas frestelser av att festa till det med alkohol (inkl bakismat), godis, glass eller annat gott. Det hör ju liksom till att äta glass på sommaren??
Så ja, jag har fuskat lite när det gäller fredagsmyset och sommarens mjukglassar men det ska bli skärpning med det framöver!
Vaniljkvarg är ett vinnande koncept som innehåller liiite för mycket kolhydrater men är betydligt bättre än en godispåse. Med lite hallon är det minst lika gott tycker jag! Sen så har jag bakat både chokladgodis med jordnötter och en morotskaka i helgen, båda enligt LCHF såklart! Mums :-)

Allt är frid och fröjd

Hejhopp! Det är ont om uppdatering hära. Jag sitter just nu ute på balkongen på jobbet och avnjuter min sista rast för denna sommar. Jobb till 21 och sedan är det tack och hej. Som ett tack för i sommar bjöd jag på tårta till personalen och vårdtagarna. Jag kommer sakna det här stället! Jag hoppas jag får rycka in några gånger i höst :-)

Allt är verkligen toppen nu! Jag och min stora kärlek letar lägenhet i umeå. Jag ska snart få några härliga dagar i Stockholm. Träningen går bra. Ja jag är så himla nöjd med hur jag har det och skulle inte vilja ändra på något!! (okej omtentorna, det är det enda minustecknet i mitt liv just nu..)

Tidigare i veckan slog jag och Alexander på stort och köpte ny säng och soffa. Jag längtar tils vi får hämta hem dem!!!!




RSS 2.0