En sån där tråkig dag

Hmm det här inlägget skulle publicerats igår... aja ni får ha onsdag i huvudet.

Vilken seg dag. Föreläsningar som aldrig tar slut och ingen energi i kroppen. Jag känner mig snurrig då jag står/går också. Ingen träning idag alltså, men nya tag imorgon!

Jag längtar till på fredag då jag ska få besök över natten. Här är gullet när hon drunknar i matskålen, haha <3


Inte en hel vanlig tisdag

Akut-besök idag igen. Denna gång röntgen, en spricka i knäskålen sen helgen i Umeå, men den verkar ha läkt till 80% nu så det var ju bra. Det blev även en arbetsintervju idag som gick galant :-)

Vi har haft riktigt vårväder senaste dagarna. Mer sol och värme åt folket!


Mumsigt

Grymt mycket plugg i farten just nu. Usch. För att kompensera det jobbiga har jag idag gjort biffar med parmesan och persilja från grunden, OCH supersmarriga småbröd. Längtar till frukosten imorgon hehe.


24 feb 2013

I helgen har jag varit hundvakt. Jag får inte nog av henne, så underbart söt! Det känns tomt utan henne, men som tur är får jag ju hem min egna sötsak om två veckor. I övrigt flyter livet på bra. Sova-äta-plugga-träna är mina vardagar. Nu längtar jag tills det blir barmark så att man kan gå/löpa utan att riskera att ramla och dö. Sommar vore inte helt fel!


Shake it

Nu ska jag sluka min middag (ägg-mjölk-hallon-shake) och sen är det hockey-time!


20 feb 2013

Träningen är äntligen igång igen. Riktigt skönt trots att man märker hur mycket man tappar på tre veckor. Hoppas jag får hålla mig frisk resten av året, det är jag värd!!

För övrigt kan jag inte tänka på annat än min gulleplutt som snart kommer skutta runt i lägenheten. Jag vill resa 17 dagar fram i tiden!

Något sötare har inget öga skådat ♥


Katt & hund

Idag var det tänkt att jag och min pappa skulle åka till Umeå och enbart hämta hem den efterlängtade hundvalpen. MEN vi tog en sväng förbi några renrasiga perserkattungar också! Ni kan ju gissa vart det slutade... 9e mars flyttar världens gulligaste kattpojke hem till mig!! Shit vad jag längtar!!!! Jag kommer inte kunna vänta (a)

Men icke att förglömma har vi ju hämtat hem världens sockersötaste Ebba idag också! Hon är så söt så att...ja, jag saknar ord!!


Vi försäkrar er om att inget av bidragen innehåller spår av häst

Igår blev jag och Alexander bjudna på Melodifestivalens genrep av min mamma. Jag brukar rata alla bidrag, men denna deltävling var det faktiskt helt okej! I övrigt riktigt bra underhållning med mycket skratt :-)


Min kärlek

En riktigt bra dag. Jag överraskade lite med att baka blåbärscheesecake i min hjärtform (det är blåbär på den, inte kaninlortar) och Alexander kunde inte hålla sig från att köpa blommor, haha gullet. Supergod middag på Kriti blev det också. Sedan torsk i hockeyn. Nu myser jag i soffan med min favorit framför en film.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta <3


Valentine's day

Då var det alla hjärtans dag igen. Jag själv är lite kritisk mot denna dag. Det är en dag då man kan uppskatta personer man tycker om lite extra, men jag ser det så här; varför ska det finnas en speciell dag för att visa kärlek? Kärlek är något man ska visa varje dag. Sedan är jag lite trött på all typ av försäljning kring denna dag. Det blir lite för mycket. Jag tycker istället att man kan göra något som inte gynnar alla butiker. Ikväll ska jag och Alexander gå ut och äta en bit mat och sedan gå hem och mysa ned oss i soffan framför en film. Dagen började med en oväntad frukost på sängen. Love u.


Livets underverk

Vår släkt utökades för två dagar sedan! En supersöt pojke till kusinbarn. Jag kan inte annat än tycka att det är helt fantastiskt och helt stört på samma gång, det här med barn. Jag kan inte förklara. Det är bara så fint, sjukt, mysigt, ofattbar, härligt, konstigt, vackert. Jag blir alldeles varm inombords!

Bilden har jag snott av min morbror.


Katt eller inte katt?

Igår pratade min mamma med mig om katter och tack vara det blev jag så fruktansvärt sugen på att skaffa katt!! Skulle jag göra det blir det antingen en Ragdoll eller en Perser. Två superfina raser som trivs väldigt bra som innekatt (dock inte helt gratis). Det finns inga kattungar här i närheten för tillfället, men jag håller lite koll på blocket!

Helst av allt skulle jag vilja ha Stella hos mig, men hon har det bättre utomhus och jag träffar henne rätt ofta :-)


Someone needs a haircut


9 feb 2013

Jag har varit på jakt efter en fönsterlampa länge nu och idag fann jag den rätta. Det sved till i plånboken, men den är superfin! Skärmen är turkos och inget annat.


8 feb 2013

Nu ska jag inte klaga mer! Idag mår jag bättre och har krigat mig ned på stan också. Jag unnade mig en ny vas och en egenkomponerad bukett, samt en till XL mugg från Indiska. Det behövs så lite för att lyfta humöret en aning :-)


Gul och blå

Just när jag börjat bli på bättringsvägen och tar mig ut genom dörren ska jag givetvis göra världens största vurpa i trappen utanför Eddahallen. Vad i hela världen har jag gjort för att förtjäna detta??????? Nu blir det att äta smärtstillande av en annan anledning. Livet leker fan inte just nu.

Mycket klagomål från min sida nu, men jag är bara så fruktansvärt less. Jag vill inte ligga här längre.


Tummen upp

Idag är första dagen på fem dagar som jag känner mig levande. Äntligen vänder det! Ingen är gladare än jag idag. Fan va gött.

Nu gäller det att komma ikapp med plugget, men träningen får nog vänta till nästa vecka. Hur som helst, BRA DAG!


Då var man här igen då

Klockan är 02:30 och jag vill sova, inte ligga här.


Det är synd om mig

Därför blir det goglass och film nu. Man kanske skulle vara sjuk lite oftare?


3 feb 2013

Jag har världens bästa pojkvän som tar hand om mig när jag är handikappad och lagar underbart god mat. Jag älskar dig!


Oh you sweet little thing

Denna lilla krabat räddade just min dag. Hon är tio veckor gammal och blir vår nya familjemedlem 18e februari! Hon kommer visserligen bo hos min pappa men även hos mig när han är borta, så lite min blir hon. Så fruktansvärt söt!!!!!


Världshistoriens sämsta helg

Helgen började stabilt med ett besök på akuten. Det här året har verkligen inte börjat optimalt på vissa plan. Förutom att jag har dödslängtan, inte kan göra någonting och vill gå i ide tills jag är frisk så är livet strålande. Nej, fyfan nu är jag less.

Det enda positiva med denna helg är att jag kom över ett väldigt frestande recept på akuten igår. Det var min helg det.


Thank god it's friday

Helg igen. Hur kan veckorna gå så här snabbt? Denna helg blir det massa plugg, hockey och förhoppningsvis en tripp till Umeå för att titta på hundvalpar (om jag inte är sjuk imorgon också). Min far ska nämligen bli med hund, så lite min blir det ju hehe!


RSS 2.0