Stadsfesten dag 1

Igår kväll hade jag så stört trevligt! Slutade jobba 20.15 och då var det bara på med klackarna och sprätta första. Kort förfest och på området blev det mest bara öltält. Kung kväll iallafall! Tyvärr är jag kalasbakis idag men snart drar kväll nummer 2 igång och jag ska verkligen försöka ta lite fler bilder denna gång.




Ebba

Min andra lilla gullegris förtjänar ett eget inlägg hihi sötis!


Det var på tiden

Idag köpte jag mina efterlängtade vinglas från Ittala. Sjukt snygga! Blir att inviga dem på lördag innan stadsfesten. Taggad till tusen inför festival!!


Midsommar








Sjukt bra och lyckad midsommar i stensjön! Lyckades åtminstone knäppa några kort, imponerande. Tack alla inblandade :-)

Man kan aldrig få för många

Jag har ju minst sagt en liten thing för bikinis. Det börjar bli en hel del nu hehe. De två översta har jag beställt från Zalando.se och den längst ned köpte jag idag på H&M. Nu kan sommarvärmen komma!








Sneakpeak

Idag köpte jag en klänning som jag tänkt ha på midsommar. Det kommer festas i stensjön med finfolket och jag är ledig hela helgen. Kanoners :-)




Lampan

Igår hittade jag som sagt en golvlampa, vilket jag letat efter väldigt länge. När jag köpte den var det tre vita skärmar men jag bestämde mig för att byta ut två av dem för att få lite färg. Jag är hur nöjd som helst med den!



Nytt golv

Äntligen har jag fått nytt golv!!! Nu slipper jag det där gamla, fula golvet och Regis slipper flisor i pälsen. Det är dock samma golv, bara slipat och lackat. Riktigt bra blir det!



18 jun 2013

Idag har det inhandlats lite inredning i Piteå. Jag har äntligen funnit den perfekta golvlampan men den visar jag då jag fixat till den lite. Kommer bli väldigt fränt! Utöver det blev det en tavla och en silvrig elefant :-)






Hejhej du svenska regniga sommar

Alltså allvarligt...ska vi ha det så här? Jag hoopas att regnet bara är tillfälligt men det ryktas om att det kommer hålla i sig åtminstone över midsommarhelgen. Snart packar jag mina väskor för gott och lämnar detta tragiska klimat. Nej hörni vädergudar, ge oss lite sol nu!!

På tal om midsommar så börjar en smått panikartad känsla växa fram. När? Var? Hur? Outfit? Mat? Ja vad tusan ska vi göra? Endast en vecka kvar nu..


Vi gillar inte regn

Räkor gubbar och annat gott

Tack för en mysig och sjukt god gårkväll, brudar! Det blir mer av detta i sommar. Baguetten glömdes dock kvar i sin papperspåse under natten och hade fungerat som mordvapen om man känt för att slå ihjäl någon :-)


12 jun 2013

Idag har jag köpt en blomma, en kruka och rosa stenar till ett ljusfat. Schnyggt :-)




Bye bye blue jeans

Idag provade jag mina knallblå jeans som jag köpte i julas. Jag kan inte ha dem längre. Hehe fan va ball!




10 juni 2013

Idag började allvaret. Nej faktiskt så känns det bara kul att börja jobba. Jag har blivit placerad på en avdelning med både fina kollegor och vårdtagare. Hur nöjd som helst! Det blev dock alldeles för lite sömn inatt, ville avlida imorse när väckaren ringde 05:45... Ikväll slappar jag genom att se Game of Thrones och käka rester av en jordgubbstårta. Gött!




Sommarlov

Jajemen nu är det över!! Kan inte beskriva hur skönt det känns. Synd dock att sommaren kommer flyga fram och så sitter man där i skolbänken igen innan man knappt hinner blinka.. Aja jag ska då ha en kunglig sommar och jag kräver att vädergudarna är med oss här i svea rike under dessa månader!! Det är vi värda tycker jag. Mysig avslutning igår med klassen med mat, dricka och brännboll. Nu har vi "bara" 2.5 år kvar wohoo ;-)




4 juni 2013

Imorgon är det dags för terminens sista tenta, juridiktentan. Hur ska detta gå... Imorgon efter 12 är jag en fri människa i nästan två veckor, då börjar jag jobba. På tal om det fick jag mitt schema idag och jag är helnöjd!! Ledig midsommar, stadsfesten OCH trästocks. Det kan ju inte bli bättre! Den här sommaren kommer bli grym :-)

Nu ska jag försöka göra ett sista ryck med tentaplugget och försöka låta bli min lilla gullegris till katt.

Brännbollsyran

Jag har haft en så sjukt bra helg. Synd bara att vi missade Hoffmaestro och John de Sohn, men Nause var iallafall grymma! Jag har skrattat så att jag nästan har träningsvärk i magen denna helg. Tack allihopa som bidrog till en kunglig tvådagars!

















RSS 2.0