LONDON / Madame Tussauds

Jaha, då var man hemma efter en underbar vistelse i London. Jag vet varken var jag ska börja eller sluta, så himla fantastisk stad!! Alltifrån arkitekturen och alla vänliga människor, till shoppingen och sevärdheterna. Nu hann vi "bara" med att besöka London Eye, Madame Tussauds, Sea Life Aquarium, och även ta en titt på Marble Arch, Hyde park och Picadilly Circus, men jag garanterar att jag kommer åka tillbaka säkert minst 10 gånger till! Jag har aldrig rest till ett ställe och känt att jag verkligen skulle kunna bo där, förrän nu! Visst vore det helt okej att bo på varmare breddgrader, men London är verkligen en stad som jag på riktigt skulle vilja bo i... Jag är KÄR! Ska jag välja ut någonting som var lite extra awesome så väljer jag nog Madame Tussauds och shoppingen...och kanske Hyde park...och akvariet...haha ni hör ju! Bilder på alla tusen grejer jag fick med mig hem får ni se när jag orkat fota allting ;-) (Jag måste tyvärr dela upp inläggen eftersom appen inte klarar av att jag gör ett stort inlägg med massa bilder.)
  
 
Madame Tussauds
 
 
Jag förväntade mig att gå runt bland några kända människor i vax - och hade ganska ordentligt fel. Det började såklart med kända människor av alla dess slag gjorda i vax. De var otroligt bra gjorda och det var kul att gå runt där, men jag kände väl kanske inte riktigt att det var värt pengarna, "var det här allt? " tänkte jag. MEN efter den sista vaxdockan fortsatte rundturen kanske 1,5 timma till.
Vi klev rakt in i "Chamber of Horrors & Scream", som nog var det bästa med hela MT. Det var till en början intressant fakta om historiens avrättningsmetoder som sedan ledde till en skräck-kammare från helvetet med skådespelare som skrämde livet ur mig. Spökhuset på Gröna Lund, släng dig i väggen!! Alltså jag var så fruktansvärt rädd, har nog aldrig varit så totalt panik och skräckslagen hahaha.. sjukt bra skådespel och all scenografi var hur stört bra som helst!
Efter detta fick vi lugna ner oss med att åka "Spirit of London Ride", där man sitter i en taxi och får se en massa London-grejer. Typ som kärlekstunneln fast annat tema!Sist av allt var Marvel-avdelningen. För mig som har sett alla filmer var detta superkul! Först var det vaxdockor av massa karraktärer och allt avslutades med en 15 minuters 4D-bio (det förde mina tankar tillbaka till projektarbetet i gymnasiet hehe).
Det enda negativa med MT var att det var fruktansvärt mycket folk, långa köer för att fotas med kändisarna osv. Allt som allt en superduperbra grej som jag tycker alla borde göra i London! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0